مجلس و ارگان هامجله خبری

ممنوعیت ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاها

به گزارش ساختمان آنلاین:   محمد رزم در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار داشت: در ایام تعطیل نوروز ۱۴۰۰، گشت‌های نظارتی توسط مدیریت امور اراضی، جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی، محیط‌زیست، نیروی انتظامی ، شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه فعال خواهند بود، ضمن اینکه از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم جاده‌ها و تاسیسات ممانعت می‌شود و دستگاه‌های ذی‌ربط باید نقاط مشخصی را برای انجام این کار پیش‌بینی کند.

وی گفت: همچنین از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها بدون صدور مجوز از سوی بنیاد مسکن و خارج از طرح هادی جلوگیری می‌شود.

رزم بیان کرد: مقرر شد هر ۲ هفته یکبار در مدیریت امور اراضی، کمیته رفع تداخلات اراضی ملی و مردم تشکیل و در سال آینده مقدار ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع‌طبیعی در این زمینه تعیین تکلیف شود.

وی از ثبت رسمی۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و مستثنیات و یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار منابع‌طبیعی در اجرای قانون حد نگار طی سال آینده خبر داد و گفت: این میزان اراضی در راستای اجرای طرح کاداستر سند دار خواهند شد.

رییس کل دادگستری لرستان ادامه داد: همچنین مقرر گردید در راستای پیشگیری از تخریب عرصه های جنگلی و مراتع استان و کاهش شیوع کرونا، از کوچ زودهنگام عشایر از قشلاق به مناطق ییلاقی به صورت پیاده تا قبل از ۲۱ اردیبهشت جلوگیری شود، ضمن اینکه کوچ عشایر بایستی از طریق کامیون‌های مخصوص حمل و جابجایی احشام انجام شود.

رزم با اشاره به قاچاق چوب در برخی شهرهای استان، افزود: بر اساس مقررات حمل چوب باغی و جنگلی ممنوع است، مگر اینکه با صدور مجوز از سوی منابع‌طبیعی و ثبت در سامانه مربوطه انجام شود، در غیر این‌صورت قاچاق محسوب شده و خودروی حامل چوب توقیف و فرد خاطی نیز به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن نسبت به بازنگری در طرح‌ هادی در روستاهای پرجمعیت اقدام و از طرح جدید متناسب با ظرفیت روستاها بویژه در روستاهای پرجمعیت استفاده شود.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در تعطیلات عید به طور منسجم گشت نوروزی را خواهیم داشت، گفت: تعامل و هماهنگی بین مجموعه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وجود دارد و قضات کشیک با قاطعیت به گزارشات و پرونده های تشکیل شده در این زمینه رسیدگی خواهند کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا