راه و شهرسازیمجله خبری

وضعیت احداث مسکن ملی قم مطلوب است

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسن صبوری در این زمینه افزود: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم چهار هزار و ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این میان بیش از ۲ هزار واحد مسکونی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع بنیاد مسکن استان ذیل تعهدات خود، در ۶ پروژه و یک محله عملیات ساخت و احداث واحدهای مسکونی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون ۶ که در مرحله سقف طبقه سوم است از جمله این پروژه‌هاست.

صبوری بیان کرد: پروژه ۹۶ واحدی زیتون هفت و هشت در مرحله اسکلت و ۲۵۶ واحدی زیتون ۹ و ۱۰ در مرحله فونداسیون هستند.

وی با بیان این‌که زیتون ۱۱ در مرحله اخذ پروانه است، خاطرنشان کرد: به‌زودی عملیات عمرانی این پروژه ۸۴ واحدی آغاز خواهد شد.

وی گفت: در محله ۱۰ نیز که استعداد ساخت حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی دارد، عملیات آماده‌سازی در حال انجام است و به‌زودی وارد فاز ساخت و ساز و فونداسیون خواهیم شد و متقاضیان از این بابت نگران نباشند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به انجام مراسم قرعه‌کشی در ماه گذشته، اضافه کرد: این قرعه‌کشی بین متقاضیان با حداقل واریز ۴۰ میلیون تومان بوده که این دسته از افراد به پروژه‌های طرح اقدام ملی متصل شدند و هیچ متقاضی بلاتکلیفی نداریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای دیگر استان نیز بیان کرد: در شهر کهک واگذاری زمین به بنیاد مسکن انجام و طراحی آن آغاز شده است؛ در شهرهای قنوات، دستجرد و جعفریه نیز در مرحله واگذاری زمین به بنیاد مسکن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: عملیات عمرانی و ساخت و ساز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن سایر شهرهای استان نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

صبوری در خصوص تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، گفت: این ستاد در اراضی ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد پردیسان ۲ هزار واحد مسکونی خواهد ساخت که در حال حاضر در مرحله عقد تفاهم‌نامه و قرارداد با این ستاد هستیم.

به گفته وی، هم‌اکنون فرآیند پالایش ۳۷۹۵ متقاضی توسط بنیاد مسکن استان انجام شده است و در این بین ۲۴۷۹ متقاضی، تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: برای ۲ هزار و۴۵۸ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر از آن‌ها واریز وجه داشته‌اند که افزون بر ۹۷ میلیارد تومان آورده این افراد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در پایان خاطرنشان کرد: آورده هر متقاضی صرفا برای همان پروژه‌ای که معرفی و متصل شده تخصیص می‌یابد و گمانه‌زنی در خصوص تخصیص آورده متقاضیان به برخی دیگر از پروژه‌ها از اساس اشتباه و غلط است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا