اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

صنعتی‌سازی سبب حفظ محیط زیست می‌شود

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه رعایت ملاحظات زیست محیطی در ساخت واحدهای مسکونی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است از انعقاد تفاهم نامه با وزارت خانه راه و شهرسازی برای رعایت الزامات زیست محیطی در تولید مسکن خبر داد.

آقای علی سلاجقه ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین در توضیح ضرورت رعایت مولفه های زیست محیطی در تولید مسکن اظهار داشت:

مساله ساختمان و رعایت الزامات زیست محیطی در ابعاد مختلف شامل کالبد، فضای ساختمان، مصرف انرژی، نور، برق، پساب، فاضلاب و… از جمله موضوعاتی است که مورد توجه این معاونت است و در این زمینه با وزارتخانه راه و شهرسازی درحال تعامل و رایزنی هستیم.

وی تاکید کرد: آیین نامه حفظ مسائل زیست محیطی و حتی تولید ساختمان براساس ظرفیهای محیط زیستی  در دستور کار است که به دنبال آن هستیم حتما این مهم اجرایی شود و ما مطمین هستیم که اگر قرار باشد محیط زیست کشور حفظ شود این امر حتما باید از ساختمان سازی شروع شود.

وی با تاکید براینکه ساخت و ساز محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد در همین حال خاطر نشان ساخت: بکارگیری فناوری های نوین ساختمانی سبب مصرف بهینه انرژی در ساختمانها و همچنین کاهش مسایل زیست محیطی می شود.

معاون رئیس جمهور در حوزه محیط زیست در پایان همچنین بر لزوم طراحی الگوی مسکن پایدار با رویکردهای محیط زیستی تاکید کرد و گفت: طراحی ساختمانها براساس توسعه پایدار نقش کلیدی در حفظ محیط زیست دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا