راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

حمایت کمیسیون عمران مجلس از طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی

به گزارش ساختمان آنلاین:   عبدالجلال ایری اظهار کرد: طی فرایند تأمین مسکن برای اقشار آسیب پذیر، تجربیات مختلفی را در دولت‌ها به دست آوردیم؛ برخی دولت‌ها زیر ساخت را فراهم کردند و بخشی دیگر به افراد جامعه زمین سپردند.

وی شکل گیری شهرک‌ها و نیز اعطای وام به مردم را از دیگر برنامه ریزی های صورت گرفته عنوان کرد و افزود: طرح جهش تولید مسکن تلفیقی از گزینه‌های موجود است و سعی دارد از طریق ایجادِ زمین ارزان قیمت و تسهیلات مناسب، برنامه ریزی خود را شروع کند.

ایری با اعلام اینکه طرح جهش تولید مسکن سعی دارد تسهیلاتی بسیار ارزان را در اختیار مردم بگذارد و به زودی ابهامات جزئی آن رفع و به هیئت دولت ارسال خواهد شد، ادامه داد: مسئله دیگر در این کمیسیون بررسی ماده ۱۰۰ شهرداری هاست.

وی با بیان این مطلب افزود: مردم با این ماده مشکل دارند و از طرفی جز منبع درآمدی برای شهرداری در نظر گرفته می‌شود.

ایری خاطرنشان کرد: عده‌ای این منبع درآمدی را مخل سیمای شهر می‌دانند و یا آن را ابزاری بازدارنده در شهر تلقی می‌کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها قرار است به صحن علنی مجلس آمده و مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته ایری قانون نظام مهندسی که طی ۳ دهه با هیچ تغییری رو به رو نشده است، بررسی خواهد شد و در جلسات آتی کمیسیون عمران مطرح می‌شود.

وی همچنین از شکل گیری کمیته‌های مختلفی ذیل کمیسیون عمرانِ مجلس یازدهم خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن طرح جهش تولید مسکن، بستر مناسبی را در ساختار دولت نداشتیم. وزارت راه و شهرسازی تلفیق شده است و انبوهی از مسائلِ ناظر بر راه‌های زمینی و هوایی و… وجود دارد؛ لذا طرح تفکیک وزارت راه از شهرسازی را در نظر گرفتیم.

ایری این طرح تفکیکی را از ابزارهای دستیابی سریع‌تر به طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد و افزود: همچنین علل واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلم‌های عزیز در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای کاهش چنین اتفاقاتی اتخاذ شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مشکلات ایرلاین‌ها و نیز معضل گرانی بلیت خطوط هوایی را در کنار پرداختی به بازنشستگان ایران ایر را از دیگر نکات مورد نظر این کمیسیون مطرح کرد و افزود: درباره واگن‌های فرسوده کشور نیز بررسی‌هایی صورت دادیم که منجر به گزارش‌هایی شده است که به زودی در صحن علنی قرائت می‌شود.

ایری در ادامه بررسی مسئله اجاره بهای مسکن را معضلی دانست که کمیسیون عمران مجلس در صدد کنترل آن است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا