دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

در زمینه کاهش زمان صدور پروانه ساخت به نقطه مطلوبی نرسیده‌ایم

به گزارش  خبرنگار ساختمان آنلاین ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان مراسم کلنگ زنی  ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی- قرارگاه جهادی مسکن- که صبح امروز در محل مجموعه جنگ افزارسازی منطقه ۱۳ و با حضور مسوولان شهرداری برگزار شد اظهارداشت : در ایران در زمینه معماری حرف برای گفتن داشتیم و داریم،چرا که ما مبدع مواردی مانند گنبد و طاق‌های طولانی و تاسیساتی مثل قنات بودیم؛ بنابراین باید قادر باشیم که مردم را تشویق به ساخت و ساز کنیم و شرایط را برای آنها تسهیل کنیم.

چمران یکی از موانع تسریع در روند احیای بافتهای فرسوده را کمبود منابع مالی ارزیابی کرد  واذعان داشت:اگر ساکنان این بافتها از لحاظ منابع مالی مشکلی نداشتند،خودشان برای نوسازی بافتها پیشگام می شدند و تجربه ثابت کرده است که مردم سازندگان خوبی هستند و مشکلات حوزه ساخت را خودشان مرتفع خواهند کرد.

وی بر لزوم ارایه وامهای کم بهره و تسریع در روند صدرو پروانه ساختمانی به منظور شتاب بخشی به روند احیای بافتهای فرسوده تاکید کرد و اذعان داشت: در ساخت مسکن باید به ابعاد همه جانبه ساخت نظیر استحکام بنا،نمای ساختمان و. توجه ویژه ای داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین خاطرنشان ساخت: باید حرکت سازنده ای که در بحث مسکن آغاز شده است سرعت بیشتری به خود بگیرد و در روند احیای بافتهای فرسوده در کنار مردم باشیم .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا