مجلس و ارگان هامجله خبری

ابلاغ طرح مجموعه شهری اراک به استاندار مرکزی

به گزارش ساختمان آنلاین:   فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در اعلام مصوبه این شورا، طرح مجموعه شهری اراک را به استاندار مرکزی به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ابلاغ کرد.

در ابلاغ معاون وزیر راه و شهرسازی به استاندار مرکزی آمده است:‌ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۸/۵ خود طرح مجموعه شهری اراک را مورد بررسی قرار داد و ضمن تصویب کلیات طرح مقرر کرد:

۱- با توجه به تعامل و هم پیوندی عملکردی شهر شازند با شهر اراک، بخش مرکزی شهرستان شازند به عنوان جزئی از محدوده مجموعه شهری اراک منظور شده و نقشه محدوده نهایی بر مبنای مرز “دهستان” تدقیق شود.

۲- مکان یابی شهرک صنعتی شماره ۳ براساس مصوبه هیات دولت و با لحاظ احکام طرح مجموعه شهری اراک در صورت تایید و اعلام مختصات جغرافیایی آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به دبیرخانه شورایعالی (تا زمان ابلاغ طرح مجموعه شهری اراک) در اسناد طرح منعکس شود.

۳- ضمن عنایت به صورتجلسه ۹۹/۹/۶ کمیته فنی شماره ۵ شورا و صورتجلسه مورخ ۹۹/۵/۸ کمیته فنی منتخب:

۳-۱- با ایجاد سکونتگاه جدید در ضلغ شمال غربی دریاچه میقان مخالفت می‌شود.

۳-۲- نقشه راهبردهای توسعه با رعایت سطح، مقیاس و موضوع راهبردها (باتوجه به مباحث کمیته فنی) اصلاح و ارائه شود.

۳-۳- مستندات و نقشه‌های نشان‌گر توان اکولوژیک اراضی (نقشه تلفیقی) برای بارگذاری و پهنه‌بندی استفاده از اراضی ارائه شود.

۳-۴- نقشه منطقه‌بندی کاربری اراضی پیشنهادی، با انعکاس محدوده‌های رسمی شامل محدوده و حریم شهرها و مناطق حفاظت شده و موارد فوق‌الذکر اصلاح  وتکمیل شده در زمان ابلاغ طرح کنترل گردد؛

۳-۵- نقشه منطقه‌بندی کاربری اراضی پیشنهادی طرح مجموعه شهری اراک با نقشه پهنه‌بندی حریم طرح جامع مصوب شهرهای موجود در محدوده مجموعه شهری منطبق شود.

۴- الزامات و ملاحظات ایمنی و پدافند غیرعامل ارائه و اعمال شود.

در این ابلاغ همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی بر اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی طرح‌های توسعه و عمران و مقررات شهرسازی ومعماری کشور تاکید و خواستار این شد که مدارک، نقشه‌ها و ضوابط طرح پس از اصلاح براساس نظر شورای عالی ظرف مدت دو ماه جهت ابلاغ به مراجع ذی‌ربط در اختیار دبیرخانه شورای‌عالی قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا