راه و شهرسازیمجله خبری

نگاهی به مزایا و معایب اجاره آنلاین

به گزارش ساختمان آنلاین :  احتمالاً بیشتر افراد تا به الآن حداقل یک بار در گوگل جستجو کرده‌اند با مقدار پولی که دارند، کجا می‌توانند خانه بخرند یا اجاره کنند و موقع جستجو تا به خود می‌آیند، متوجه می‌شوند حدود یک تا دو ساعت است که مشغول گشت و گذار در اینترنت و حتی بازدید از سایت‌های اجاره آنلاین خانه هستند.

اجاره آنلاین خانه یعنی چه؟

پیدا کردن خانه‌ جدید، چه برای اجاره یا رهن و چه برای خرید، با آمدن اینترنت متحول شده است. اجاره‌آنلاین خانه، کار را برای شما آسان می‌کند؛ البته به شرطی که محدودیت‌های اینترنت را نیز در نظر داشته باشید.

اجاره خانه، تصمیم بزرگ و مهمی است و همه می‌خواهند از پولی که دارند، نهایت استفاده را ببرند و بهترین خانه را انتخاب کنند. از طرفی همه‌ مردم با شیوه‌های قدیمی‌تر اجاره خانه یعنی مراجعه به دفاتر مشاور املاک‌ مختلف و روند اجاره حضوری خانه آشنایی دارند اما اجاره آنلاین خانه شاید آن قدر که انتظار داریم، به گوش همه آشنا نباشد.

بیشتر افراد می‌خواهند بهترین خانه‌ ممکن را با پول خود اجاره کنند و پشیمان نشوند. پس برای پیدا کردن بهترین خانه باید از همه گزینه‌های پیش رو استفاده کنند که جستجو و اجاره آنلاین خانه یکی از این گزینه‌ها است.

مزایای اجاره آنلاین خانه

۱. دیگر نیاز به تحمل دردسر‌های مراجعه‌ حضوری نیست

امروز با اینترنتی شدن خرید و فروش، بخش عمده‌ای از محصولات و خدمات، سایت‌های معتبر و حتی نرم‌افزار‌های فارسی زیادی وجود دارند که در آن‌ها آگهی‌های مربوط به خانه‌های اجاره‌ای و فروشی را پیدا می‌کنید و از مزایای سریع و راحت بودن اجاره و خرید آنلاین بهره می‌برید.

۲. همه اطلاعات لازم در اختیار شما خواهد بود

بعضی سایت‌ها، خانه‌های اجاره‌ای را طبق محله و خیابانی که در آن واقع شده‌اند، مرتب می‌کنند و این اطلاعات طبقه‌بندی شده و مرتب را برای دسترسی و انتخاب بهتر در اختیار شما قرار می‌دهند. این اطلاعات شامل تصاویری از داخل و خارج خانه (نمای بیرونی)، نقشه‌ موقعیت و در بعضی موارد، نقشه‌ ساختمان نیز می‌شود.

۳. خیابان‌های اطراف خانه‌ مورد نظر خود را بررسی می‌کنید

گوگل مپ و نقشه‌های اینترنتی در اجاره آنلاین خانه به شما کمک می‌کنند امکانات و فروشگاه‌های اطراف خانه‌ مورد نظر خود را بدون نیاز به مراجعه‌ حضوری ببینید و بشناسید تا بهتر بتوانید برای اجاره‌ آن خانه تصمیم‌گیری کنید.

۴. آشنایی با فرهنگ مردم محله یا خیابانی که خانه‌ مد نظر شما آن‌جا است

با اینترنت، وبلاگ‌های مختلف را بگردید. ساکنان بعضی محله‌ها وبلاگ‌های مخصوص دارند و در مورد خصوصیات محله‌ خود می‌نویسند. خواندن این مطالب، تصویر روشنی از محله‌ای که قصد سکونت در آن دارید، ارائه می‌دهد. همچنین وب‌سایت‌های گردشگری را بررسی کنید و از میزان ترافیک در خیابان‌های محل نیز خبردار شوید.

معایب اجاره آنلاین خانه

۱. تصاویر اینترنتی ممکن است فریبنده باشند

ممکن است در بعضی از سایت‌ها، توضیحات و تصاویر مربوط به خانه‌ها‌ی اجاره‌ای، تنها بر نکته‌های مثبت آن‌ها تأکید کنند، زیرا هدف این است که شما را جهت خرید خانه ترغیب کنند.

۲. ممکن است تعداد اتاق‌ها و پارکینگ‌ها اشتباه درج شده باشد

به همین دلیل است که اجاره آنلاین خانه باید از سایت‌های معتبر صورت گیرد. سایت‌های معتبر معمولاً دچار چنین اشتباهات سنگینی نمی‌شوند.

۳. امکان دارد تصاویر با لنز‌های خاص گرفته شده باشند

بعضی از افراد برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه، از لنز‌هایی برای عکاسی استفاده می‌کنند که تصاویر عریض‌تری از خانه می‌اندازد. برای این‌که فریب این تصاویر را نخورید، به تصاویری که از آشپزخانه گرفته شده است، دقت کنید. اگر در آشپزخانه، یخچال و ماکروویو وجود داشته باشد، به آن‌ها دقت کنید. به احتمال زیاد متوجه‌ عریض بودن غیر معمول آن‌ها می‌شوید.

۴. حس واقعی خانه را تجربه نخواهید کرد

اجاره آنلاین خانه با همه راحتی و آسانی خود، هرگز نمی‌تواند حس واقعی حضور در خانه را برای شما تداعی کند. اگر حسی که از خانه می‌گیرید، برای شما مهم بوده، بهتر است حتماً قبل از اجاره به طور حضوری از چند خانه دیدن کنید تا بعداً حسرت آن را نخورید.

مواردی که باید در اجاره آنلاین خانه به آن‌ها دقت کنید

۱. قیمت‌های بسیار ارزانی که غیر قابل باورند

اگر قیمت اجاره آنلاین خانه که در سایت می‌بینید، خیلی پایین‌تر از قیمت واقعی و رایج در بازار باشد، این علامت خطر است و باید حواس‌ خود را جمع کنید. ارزان بودن خانه‌ اجاره‌ای تا حد خاصی قابل قبول است. در غیر این صورت، ممکن است کلاهبرداری رخ دهد.

۲. صاحب خانه، اجاره‌ ماه اول را همان اول بخواهد

گاهی ممکن است بعضی افراد سودجو با این کار دست به کلاهبرداری بزنند اما انتخاب سایت‌های معتبر جهت اجاره آنلاین خانه، احتمال این خطر را تا حد امکان کاهش می‌دهد.

۳. به شما اجازه‌ بازدید حضوری خانه داده نشود

اگر در روند اجاره آنلاین خانه، از صاحب‌خانه بخواهید تا ملاقات حضوری ترتیب دهد اما او از این کار خودداری کند، باید گوش به زنگ باشید، زیرا ممکن است اصلا خانه‌ای وجود نداشته باشد که بخواهید حضوری ببینید!

بهترین سایت‌های اجاره آنلاین خانه

وب‌سایت‌های بسیاری اقدام به فروش، اجاره و رهن دادن خانه‌ها به صورت آنلاین کرده‌اند. این‌که کدام‌یک از این سایت‌ها گزینه مناسب‌تری جهت اجاره خانه به صورت آنلاین هستند، مستلزم آگاهی نسبت به نکته‌هایی درباره ویژگی‌های بهترین سایت رهن و اجاره اینترنتی منزل هستند.

انتخاب یک گزینه از بین گزینه‌های بسیار زیاد، قطعا کار ساده‌ای نیست. به‌طور کلی بهترین سایت‌های رهن و اجاره منزل، دارای ویژگی‌های زیر هستند:

* نشان اعتماد الکترونیکی در وب‌سایت

* امکان مشخص کردن محدوده جهت جستجوی خانه

* امکان مشخص کردن میزان ودیعه یا اجاره جهت جستجوی خانه

* امکان مشخص کردن متراژ و تعداد اتاق خواب

* تصاویر کامل از داخل و بیرون خانه‌ها

* امکان مقایسه خانه‌های اجاره‌ای

* مبدل ودیعه به اجاره به صورت آنلاین در سایت

* امکان ذخیره خانه‌های مورد پسند و انتخاب از میان آن‌ها

سخن پایانی

به رغم آسانی‌های اجاره آنلاین خانه، نیاز دارید شش دانگ حواس‌ خود را جمع کنید و تصمیم درست بگیرید. مهم‌ترین عامل جهت اجاره‌ آنلاین موفق و درست این است که از سایت‌های معتبر کمک بگیرید. نظر افراد در بخش‌های مختلف سایت را بخوانید و با کسانی که تجربه‌ اجاره آنلاین خانه داشته‌اند، از نزدیک صحبت کنید.

اگر سایت مورد نظر، نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد، دیگر نیازی به نگرانی نیست، زیرا از مزایای اجاره آنلاین خانه استفاده می‌کنید و از راحتی و آسانی آن لذت می‌برید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا