راه و شهرسازیمجله خبری

شناسایی ظرفیت‌های خالی طرح اقدام ملی مسکن تا پایان آذر

به گزارش ساختمان آنلاین: اهم اخبار حوزه مسکن در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا ۳۰ آذر تعیین وضعیت شوند

معاون مسکن و ساختمان بر تعیین وضعیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن توسط استان ها، شهرهای جدید و بنیاد مسکن تاکید کرد و گفت: پایان آذرماه ظرفیت‌های خالی طرح اقدام ملی مسکن شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن؛ ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان آذرماه فرصت دارند، اطلاع‌رسانی را کامل کنند تا در ستاد وزارتخانه بعد از پایان آذرماه، بتوانیم ظرفیت‌های خالی را شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب کنیم.

محمودزاده توضیح داد: برخی از استان‌ها در اجرای طرح اقدام ملی مسکن عقب هستند و متقاضیان را تعیین‌تکلیف نکرده‌اند، بنابراین هرگونه اقدامی در خصوص جایگزینی و یا پیشرفت پروژه‌ها وابسته به تعیین تکلیف افرادی است که واجد شرایط شناخته شدند.

پاسخگویی به اعتراضات مهندسان در ارجاع کار و رفع تعارض منافع

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان همچنین در هفته ای که گذشت از اصلاح ارجاع کار نظارت بر ساخت و ساز به منظور شفافیت، اقدام ویژه در خصوص رفع تعارض منافع خبر داد و گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان نیز در تعامل با شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دستور کار است.

طرح شکایت کیفری و انتظامی علیه عاملان پرداخت مازاد به اعضای سازمان نظام تهران

هفته گذشته با اعلام وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  مکلف شد تا به نیابت از وزارت راه و شهرسازی، وضعیت نظام مهندسی استان تهران را در خصوص 2 میلیارد و 400 میلیون تومان مازاد پرداخت شده به حساب اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران تعیین تکلیف کند. در همین رابطه نیز هفته گذشته عبدی‌قهرودیمدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در نامه‌ای خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، پیگیری و برخورد با عاملان پرداخت‌های مازاد انجام شده به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی توسط سازمان نظام مهندسی استان تهران را خواستار شد.

پیگیری تاخیر در برگزاری انتخابات هیات‌رییسه سازمان نظام مهندسی به عنوان تخلف انتظامی

همچنین در هفته‌ای که گذشت، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان ضمن تاکید بر شفاف‌سازی و حرکت در مسیر قانون از سوی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها، از اراده جدی وزارت راه و شهرسازی در برخورد با مفاسد و سوء‌جریان‌های سازمان های نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

بازگشت بیش از ۱ میلیارد تومان به حساب سازمان نظام مهندسی تهران

به دنبال مکاتبه علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی با خلیل محبت‌خواه مدیرکل استان تهران مبنی بر پیگیری و برخورد با عاملان پرداخت‌ مازاد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به حساب برخی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران توسط سازمان نظام مهندسی استان تهران و پیگیری جهت عودت وجوه پرداختی به حساب سازمان نظام تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بازگشت یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سازمان نظام تهران از جمع مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ هزار تومانی مازاد پرداخت شده به حساب برخی از اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد.

احداث سه گروه از ساختمان‌ها بر روی پهنه‌های گسلی و حرایم آن‌ها ممنوع است

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در نامه‌ای به ۶ استاندار مصوبه اخیر این شورا در خصوص تهیه و تدقیق نقشه گسل‌های شهری و حاشیه ۳۰ کیلومتری آن و تعیین حرائم آن‌ها را به آن‌ها اعلام کرد.

واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی ۱۵۰ هزار متقاضی

شایان مدیرعامل بانک مسکن روند مشارکت متقاضیان را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تشریح کرد و از واریز اولیه وجه طرح اقدام ملی از سوی ۱۵۰ هزار متقاضی این نوع از مسکن خبر داد.

حفاظت از اراضی دولتی به ارزش ۳۱۸ میلیارد تومان

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح عملکرد یگان حفاظت آن سازمان در آبان امسال از رفع ۲۶۲ مورد تعرض در زمین‌هایی به مساحت بیش از ۱۱۴ هکتار به ارزش ۳۱۸ میلیاردتومان خبر داد.

تسهیلات مشارکت مدنی به تسهیلات خرید انتقال می‌یابد

بانک مسکن اعلام کرد: امکان انتقال تسهیلات مشارکت مدنی ساخت به فروش اقساطی برای خریداران واحدهای مسکونی گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یک ویژگی فراهم است.

۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد و رقم بلاعوض اختصاص یافته به ساخت این واحدها را ۱۱ میلیاردتومان برشمرد.

احداث ۸۰۰۰ واحد مسکونی اقشار محروم در خراسان‌رضوی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی عملکرد آن بنیاد را در احداث مسکن محرومان برشمرد و از برنامه ریزی برای احداث ۸۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در استان خبر داد.

۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در استان همدان احداث می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اعلام این مطلب که ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان در استان احداث خواهد شد، روند عملیات اجرایی ساخت مسکن را برشمرد.

اتمام بازسازی ۱۶۶۵ واحد مسکونی زلزله‌زده آذربایجان‌غربی

مدیرکل آذربایجان‌غربی روند بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده آذربایجان غربی را اعلام کرد و از تکمیل ۱۶۶۵ واحد مسکونی زلزله‌زده خبر داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا