راه و شهرسازیمجله خبری

سامانه یکپارچه صدور پروانه ساختمانی در شهرداری‌ها ایجاد می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی جمالی‌نژاد امروز در نمایشگاه «رویدادهای فناورانه تا ثریا» با تأکید بر اینکه باید با ابزارهای جدید، مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را حل کنیم و نگاه نوینی به استفاده از ابزارهای جدید و فناورانه داشته باشیم، گفت: در سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این رویکرد را در ۳۷ هزار دهیاری و ۱۳۰۷ شهرداری در پیش گرفته‌ایم تا با روش حل مسئله با نگاه نوآورانه، از ظرفیت علمی جوانان استفاده کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور، یکی از مشکلات شهرداری‌ها را موضوع آتش‌نشانی دانست و گفت: کشور ما جزو کشورهای با بحران‌های متعدد است و در یک سال گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای چه در جنگل‌ها و چه در سایر مناطق کشور داشته‌ایم که شهرداری‌ها به تنهایی قادر به حل آنها نیستند.

وی به مشکل کمبود خودروهای آتش‌نشانی و نردبام‌های مخصوص آتش‌نشانی اشاره و اظهار کرد: هزینه خرید هر نردبام آتش‌نشانی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است درحالی‌که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان پهپاد آتش‌نشانی تهیه کرد.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در حال تجهیز شهرداری‌ها به پهپادهای آتش‌نشانی هستیم و این موضوع یکی از نمادهای تبدیل دانش به تولید ثروت است. شهرهای ما به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت می‌کنند.

جمالی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های علمی کشور در حوزه‌های هسته‌ای، نانو، رویان و … که در دنیا به یکی از قطب‌های علمی تبدیل شده و حرفی برای گفتن داریم، اظهار داشت: باید در سایر بخش‌های اجتماعی و اقتصادی نیز ظرفیت علمی را به کار بگیریم. به طور مثال، یکی از بحران‌هایی که داریم، مشکل پسماند است که باید با رویکردهای فناورانه نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور تأکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در برابر فناوری‌های نوین مقاومت نمی‌کنند. اگر در سال‌های گذشته شهرداری‌ها مخالف راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی بودند، در حال حاضر این فناوری در تمام شهرها پیاده‌سازی شده است ولی همچنان مشکل پسماندها حل نشده، باقی‌مانده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرهای شمالی و ساحلی ما در بخش پسماند با مشکلات حادی مواجه شده و در استان‌های گیلان و مازندران، این مشکل ۵۰ تا ۶۰ سال است که قابل حل نیست.

جمالی‌نژاد ادامه داد: به همین دلیل در کنار تکنولوژی‌های جدید مانند دستگاه‌های زباله‌سوز، باید بتوانیم نگاه‌های جدید و راه‌حل‌های نو و کم‌هزینه برای حل مشکل پسماند پیدا کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور درباره مشکل صدور پروانه ساختمانی و به روز نبودن آن گفت: یکی از مشکلات ما، طولانی بودن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری‌ها است. به دنبال آن هستیم تا راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که تشریفات زائد صدور پروانه ساختمانی کم شود.

وی گفت: اخیراً در بحث شهرهای هوشمند و الکترونیک ورود کرده‌ایم که بر این اساس، تمام فرآیندها الکترونیکی می‌شود. در ۹ کلانشهر، شهرداری‌ها به سمت صدور پروانه الکترونیک حرکت کرده‌اند. ما نیز در وزارت کشور ۱۸ سامانه از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه ساختمانی طراحی کرده‌ایم و در حال طی کردن مراحل آزمایشی آن هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا