بورس و بازارمجله خبری

طرح فروش پلکانی عرصه مسکن مهر پردیس

به گزارش ساختمان آنلاین: حسن حضرتی گفت: تاکنون به ۱۰ هزارو ۵۰۰ نفر از مالکان قرارداد واگذاری عرصه تحویل شده و پنج هزار و ۶۰۰ قرارداد آماده تحویل به متقاضیان است و با برنامه ریزی انجام شده قراردادهای باقی مانده تا پایان سال تحول می شود.

وی با اشاره به تعداد عرصه فروخته شده به متقاضیان تا ۱۵ آذر ماه سال جاری، اظهار داشت: ۳۳ هزار عرصه مسکن مهر در فازهای ۵،۹،۱ پنج و هشت به ارزش ۹۷۵ میلیارد تومان به طور نقد و اقساط به مالکان واگذار شده است.

مدیر اجرایی عرصه مسکن مهر پردیس با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن افزایش یافته است، گفت: در مدت ۲ سال گذشته ۴۲۰ میلیارد تومان درآمد شرکت عمران از محل فروش عرصه به طور نقدی بوده که در مقابل هزینه بالای ساخت مسکن مبلغ دریافتی ناچیز است.

حضرتی با اشاره به خاتمه زمان شرایط فروش ویژه نقد و اقساط بلند مدت و تخفیف دار عرصه مسکن مهر پردیس در ۱۵ آذر، اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه و بخشنامه های مرتبط طرح واگذاری پنج ساله عرصه را بدون تخفیف ۳۰ درصد در دست اقدام داریم و مالکانی که از طرح پلکانی پرداخت عرصه استفاده کنند، مشمول تخفیف ۳۰ درصد می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط فروش عرصه، اظهار داشت: قیمت کارشناسی عرصه محدوده زمانی دارد و و برای امسال قیمت کارشناسی تعیین شده از مرداد تا ۱۰ بهمن اعتبار دارد و پس از این تاریخ با کارشناسی جدید، قیمت ها تغییر می کند.

حضرتی ادامه داد: متقاضیانی که عرصه را با اقساط پنج ساله خریداری می کنند، یکسال بعد از اولین واریزی، سر رسید اقساط آنها است و برابر بند چهار بخشنامه اگر اقساط خود را در سر رسید یاد شده پرداخت نکنند مشمول کارشناسی جدید برای قیمت گذاری می شوند و باقی اقساط با قیمت جدید محاسبه می شود.

وی افزود: به دلیل بروز مشکلات اقتصادی دوران کرونا با دستور «مهدی هدایت» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و موافقت هیات مدیره مهلت پرداخت اقساط معوق متقاضیان خرید عرصه پنج ساله، تا ۳۰ بهمن تمدید شد که مشمول جریمه و یا کارشناسی جدید نشوند.

در سال ۹۱ کلنگ ساخت حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس بر زمین خورد و مقرر شد که واحدهای مسکونی ۱۸ ماهه به متقاضیان تحویل داده شود.

با تغییر رویکرد وزارت راه و شهر سازی و مدیریت جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس تا پایان سال ۹۸ در حدود ۴۵ هزار واحد تکمیل و به بهره برداری رسید و بر اساس برنامه ریزی انجام و تا پایان سال ۹۹ در حدود ۶۰ هزار واحد به مالکان تحویل شده است و باقی مانده واحدها پس از رفع مشکل حقوقی به مالکان تحویل داده می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا