مجله خبریراه و شهرسازی

اجرای مبحث ٢٢ مقررات ملی ساختمان باید الزام قانونی شود

رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: باید در جهت ایمن سازی ساختمان ها الزامات مبحث ٢٢ را تبدیل به قانون کنیم تا مالکان و سازندگان ملزم به اجرای آن باشند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، حمزه شکیب، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خلال ارائه خود درباره نقش مبحث ٢٢ مقررات ملی ساختمان در اطفای حریق با تاکید بر اینکه باید در جهت ایمن سازی ساختمان‌ها الزامات مبحث ٢٢ را تبدیل به قانون کنیم تا مالکان و سازندگان ملزم به اجرای آن باشند، گفت: در این دوره شورای مرکزی، چک لیست نظارت برای مبحث ٢٢ را نیز تدوین و آماده کردیم، اما تا این الزامات تبدیل به قانونی لازم‌الاجرا نشود، عملاً این چک لیست‌ها یا حتی جزئیات مبحث ٢٢، کاربرد عملیاتی در اجرا ندارد.

وی افزود: درخواست کردیم که اجازه داده شود به سازمان نظام مهندسی ساختمان تا الزامات و جزئیات مبحث ٢٢ مقررات ملی ساختمان را در ساختمان‌های دولتی و اداری یا ساختمان‌های بلندمرتبه، اجرایی کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا