راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

سرعت فرسودگی در خرم‌آباد بسیار زیاد است

به گزارش ساختمان آنلاین: داریوش بارانی در مراسم معارفه هیات مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان که در محل سالن جلسات سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم همه اتفاقاتی که در حوزه مهندسی شهرداری می‌افتد اما مجموعه مدیریت شهری اعم از اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندس لرستان به عنوان بازوهای اصلی این مجموعه راه‌های نرفته خیلی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سرعت فرسودگی خرم‌آباد بسیار زیاد است، ادامه داد: متاسفانه در همه مقیاس‌ از مسائل راهبردی گرفته تا بازآفرینی شهری فرسودگی شهر با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد با انتقاد از اینکه سرعت توسعه در خرم‌آباد کند است، گفت: در موضوع تاب‌آوری در این شهر مساله داریم و با کوچکترین اتفاقی شهر دچار بحران می‌شود.

بارانی با بیان اینکه در ساخت و سازها عمر مفید ساختمان‌ها بسیار کوتاه است، اضافه کرد: در دسترسی به کالا و خدمات و ترافیک این شهر بلاتکلیف است و حوزه منظری آن در آستانه فروپاشی است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های طراحی، نظارت و … با مشکلاتی مواجه‌ایم، عنوان کرد: متاسفانه یک نفر با یک ساخت و ساز نظم یک کوچه و محله را بهم می‌ریزد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: تفکر دو بعدی داریم درحالیکه در این شهر به ندرت فضای دو بعدی وجود دارد.

بارانی با بیان اینکه شهرداری ملجا صدور پروانه و پایان کار است، گفت: مجموعه شهرسازی و معماری دچار یک جنون همگانی شده است و فضا بسیار سخت و نیازمند اقدامات موثر و جدی است و قطعا باید در رسالت و ماموریت جدی‌تر گام برداریم و بین شهرداری و نظام مهندسی باید اتفاقاتی رخ دهد و مسائلی باید مرتفع شود.

وی بر جدی گرفتن تعارض منافع تاکید کرد و افزود: علیرغم اینکه ممکن است بدنه فنی شهرداری علیه بنده اجماع شود اما تابع قانون هستیم و انتظار داریم مابقی ارگان‌ها نیز موضوع تعارض منافع را جدی بگیرند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد یادآور شد: در اولین فرصت با اعضای هیات رئیسه جدید سازمان نظام مهندسی استان جلساتی را برگزار خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد ارتباط بین دو دستگاه منشا خیر و برکت و رفع مشکلات باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا