راه و شهرسازیمجله خبری

زلزله خیزی بهاباد لزوم مهندسی‌سازی ساختمان را دوچندان می‌کند

به گزارش ساختمان آنلاین : «جعفر فلاح» با اشاره به زلزله اخیر ۵.۲ ریشتری در بهاباد ، اظهار کرد: خوشبختانه این زلزله آسیبی به ساختمان‌ها نرسانده و مرکز وقوع زلزله نیز خالی از سکنه بوده است.

وی با اشاره به این که رعایت اصول مهندسی به ویژه در بخش مقاومت حداکثری ساختمان ها در مقابل زلزله در شهرستان بهاباد جدی گرفته نشده است، افزود: اکثر ساختمان‌های این شهرستان بدون رعایت اصول آیین نامه ۲۸۰۰ کار شده به طوری که بیم آن می‌رود بر اثر تعدد زلزله‌ها در این منطقه، ساختمان‌ها کانون آسیب‌های جدی جانی و مالی باشد.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان بهاباد تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ، ساختمان سازی با اسکلت بتنی در شهرستان بهاباد ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه ساختمان سازی با اسکلت بتنی حدود ۳۰ درصد گرانتر از روش های دیگر تمام می‌شود اما امنیت و آسایش خانواده‌ها در زمان وقوع زلزله موضوعی نیست که با ترازوی مالی سنجیده شود.

فلاح اضافه کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی دفتر نظام مهندسی در شهرستان بهاباد بخشی از ساخت و سازها از مسیر این سازمان عبور می کند و ضمن دریافت پروانه، اصول مهندسی را رعایت می‌کنند.

این مسئول با بیان این که برای مقام سازی و مهندسی سازی ساختمان ها در شهرستان بهاباد به کار پر حجم فرهنگی و اطلاع رسانی نیاز داریم، عنوان کرد: آگاه سازی عمومی با برگزاری دوره های آموزشی برای ناظرین ساختمانی آغاز شده که امیدواریم به زودی به عموم  مردم تسری پیدا کند.

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، فلاح در پایان خاطرنشان کرد: انجام اقدامات اصلاحی در این حوزه نیازمند عزم همگانی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی است و سازمان نظام مهندسی به تنهایی موفق به انجام اقداماتی قابل توجه نخواهد شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا