راه و شهرسازیمجله خبری

تصحیح اظهارات معاون وزیر راه بعد ۱۵ ماه

به گزارش ساختمان آنلاین:  آبان ماه سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن باید در مرحله اول 30درصد قیمت‌تمام شده را پرداخت کنند، گفته بود: بازپرداخت وام 100میلیونی با سود 18درصدی نیز 12ساله است.

محمود محمودزاده افزود: قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی طرح ملی 1.6 تا 2.5 میلیون تومان و به‌طور متوسط 2 میلیون تومان است.

یکماه بعد وی اظهارات خود را درباره طرح ملی‌مسکن اصلاح کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی آذرماه سال گذشته با اعلام میانگین قیمت 3.5 تا 4 میلیون تومانی یک مترمربع زمین در طرح ملی مسکن گفته بود:‌ متقاضیان باید طی 12 سال 120 میلیون تومان برای زمین پرداخت کنند.

وی افزود: در شهرهای استان تهران میانگین یک مترمربع زمین 3.5 تا 4 میلیون تومان است. برای آپارتمان‌های پرتراکم با مساحت 38 تا 43 مترمربع در شهرهای استان تهران قیمت زمین 120 میلیون تومان تخمین زده می‌شود که متقاضیان باید این مبلغ را در اقساط 12ساله پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که قیمت تمام‌شده ساخت نیز محاسبه و اطلاع‌رسانی خواهد شد، اضافه کرد: متقاضیان باید آورده‌ای بین 100 تا 150 میلیون تومان داشته باشند و پرداخت اقساط واحدهای مسکونی توسط متقاضیان بعد از تحویل واحد، آغاز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه میانگین مساحت واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن را 75 مترمربع اعلام کرد و گفت: هزینه ساخت هر مترمربع از واحدهای این طرح یک تا 2.5 میلیون تومان به‌صورت ناخالص بر اساس قیمت‌های امروز خواهد بود.

این در حالی است که معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز در سفر به اصفهان اظهارات متفاوتی را درباره قیمت واحد‌های طرح ملی مسکن بیان کرده است.

محمودزاده در این باره گفته است: از ابتدای شروع طرح ملی مسکن تمام تلاش این بوده که این طرح با بهای‌تمام شده پایین و کیفیت مناسب تکمیل شود لذا پس از بررسی های بعمل آمده و تجربیاتی که از طرح‌های پیشین وجود داشت اقدام یکپارچه‌ای انجام شد و برای قیمت مسکن ملی به یک نظم خاص در کل استان‌ها رسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: تاکنون در هیچ مصوبه‌ای در خصوص قیمت نهایی این طرح صحبت نشده لذا این پروژه از قیمت ثابتی برخوردار نیست و براساس فهرست‌بها تعیین می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا