راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

خانه‌دار شدن فرهنگیان به رویا تبدیل شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   این روز‌ها علاوه بر کرونا و وضعیت اقتصادی و معیشتی، مسئله مسکن هم به مشکلات مردم افزوده شده است، جهش قیمت مسکن در دولت تدبیر و امید به‌ گونه‌ای بود که بسیاری از خانواده‌ها را ناامید از خانه‌دار شدن کرد. مسکن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده، دغدغه و چالشی که این روزها برای اقشار مختلف مردم جامعه با توجه به گرانی افسار گسیخته و تورم به آرزویی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

شهروندان استان به‌ویژه فرهنگیان سرگردان از طرح ملی اقدام مسکن در دولت تدبیر با تورم 25 درصدی قیمت مسکن روبه‌رو شدند و با روند عدم مسئولیت‌پذیری مسئولان ظاهرا قرار است خانه‌دار شدن آن‌ها به رویایی محال تبدیل شود. طرحی با عنوان طرح ملی مسکن فرهنگیان روی کار آمد و اجرا شد، فرهنگیان برای ثبت‌نام اقدام کرده و منتظر اقدامات مسئولان هستند، حال بعد از گذشت مدتی این طرح به سر انجام نرسیده و همچنان این رشته سر دراز دارد‌.

آموزش پرورش استان با توجه به اینکه متولی این طرح است تاکنون زمینی به راه و شهر‌سازی برای ساخت‌وساز تحویل نداده ‌و مدعی است زمین مازادی ندارد و از زمین‌های آموزشی نیز نمی‌تواند برای طرح مسکن استفاده کند چرا که در سال‌های آینده ممکن است با کمبود زمین آموزشی مواجه شود. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان، آموزش و پرورش علاوه بر عدم همکاری با راه و شهرسازی حتی یک متر زمین هم در اختیار برای ساخت و ساز قرار نداد.

زمین مازاد نداریم

شکرالله مالکی رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش پرورش استان با اشاره به اینکه آموزش پرورش زمین مازادی برای ارائه ندارد، اظهار داشت: آموزش پرورش زمین‌های خود را نیز از راه و شهرسازی می‌گیرد، طبق تفاهم نامه این طرح اگر آموزش پرورش زمین مازادی آموزشی داشته باشد می‌تواند برای اجرای این طرح در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد، اما در استان زمین مازادی وجود ندارد. تنها زمین آموزش پرورش استان در بروجن بود که در اختیار راه و شهرسازی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان قرار داد، البته این زمین‌ها در مالکیت خود راه و شهرسازی هستند اما کاربری آموزشی دارند.

وی با تاکید بر اینکه زمانی ما زمینی به راه و شهرسازی ارائه می‌دهیم که نیازی به آن نداشته باشیم، تصریح کرد: وقتی نیازی به فضای آموزشی در منطقه‌ای وجود نداشته باشد آن زمین و منطقه می‌تواند تغییر کاربری داده و به مجتمع مسکونی تبدیل شود، این در شرایطی است که زمین مازادی هم وجود داشته باشد. ما در تمام سطح استان مشکل زمین نداریم و برای بیش از 90 درصد متقاضیان حل شده است حدود 300 نفر از همکاران به بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده معرفی شده‌اند و اقدامات صدور پروانه درحال انجام است متنهی در چند روز گذشته سامانه مسکن فرهنگیان که متولی آن راه و شهرسازی است دچار مشکل شده و روند کار در چند روز اخیر کاهش یافته است.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش پرورش استان یادآور شد: محل 40 منظریه به مسکن فرهنگیان اختصاص داده شده و اقدامات نقشه برداری و تغییر کاربری‌ها در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیش از این گفته بود کل ثبت‌نام کنندگان آموزش و پرورش در استان ما 1200 نفر افراد واجد شرایط بودند که فقط برای 370 نفر از آن‌ها این اقدام در حال انجام است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا