مجله خبریراه و شهرسازی

سکونت ۱۱.۵ میلیون نفر در اطراف گسل ایوانکی

مقام مسئول وزارت را و شهرسازی با اشاره به این‌که زلزله ۳.۶ ریشتری امروز خسارتی نداشت، گفت:‌ مطابق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۱.۵ میلیون نفر در اطراف گسل "ایوان‌کی"سکونت دارند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به وقوع زلزله با بزرگی 3.6 در عمق 10 کیلومتری در جنوب شرق تهران، اظهار کرد:‌ گسل ایوانکی عامل وقوع زلزله ساعت 7 و 5 دقیقه امروز بوده که به نظر می‌رسد یکی از فعال‌ترین گسل‌های جنوبی تهران است که منتهی به جنوب شرق تهران می‌شود.

وی با بیان این‌که این گسل در محدوده نزدیک به شهر ری و منطقه 19 بوده که پیش‌تر نیز وقوع چندین رخداد لرزه ای را در سال‌های اخیر داشته است، افزود: با توجه به اینکه این زلزله بزرگی زیر 4 داشته است برآورد خسارتی برای آن انتظار نمی‌رود. اما اهمیت این زمین لرزه در این است که این محدوده در 20 کیلومتری کلانشهر تهران در 13 کیلومتری پاکدشت و 14 کیلومتری باقردشت واقع است.

وی بیان کرد:  مطابق سرشماری سال 95 جمعیت ساکن در اطراف رومرکز این زلزله 11.5 میلیون نفر است. همچنین در این محدوده 420 هزار واحد مسکونی بدون اسکلت وجود دارد که نشان می دهد زلزله اگر بزرگی متوسطی داشت می توانست خطرآفرین باشد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: تمامی این موارد دلایل اهمیت این رخدادهای کوچک است که هرچند خسارتی به بار نمی‌آورند اما باید توجه کنیم که رخداد این زلزله‌های کوچک معرف فعال بودن گسل‌هاست.

بیت‌اللهی گفت: بررسی های آماری حاکی از آن است که در اطراف رومرکز زلزله در 17 سال گذشته 600 زمین لرزه با بزرگی 2.5 و بزرگتر رخ داده است که نشان می‌دهد منطقه از نظر لرزه‌خیزی فعال است که باید در خصوص لرزه‌خیزی مناطق پایش و نظارت داشته باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا