مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

اتمام کلیه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام تا پایان برنامه هفتم

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم از مصوبه این کمیسیون برای اتمام کلیه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام تا پایان برنامه و تشکیل اتحادیه شهرداران کشور خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا،‌ مجتبی رضاخواه در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه ساماندهی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مطرح شد؛ در حال حاضر اجرای طرح های متعدد عمرانی آغاز شده و طرح های نیمه تمام عمرانی وجود دارد که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی ادامه داد: بر این اساس کمیسیون مصوبه‌ای برای دسته بندی پروژه‌های عمرانی داشت تا برخی از طرح‌های اقتصادی که امکان واگذاری به بخش خصوصی دارند، واگذار شوند؛ بدین شکل که مثلا ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ای هزینه شده و تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد. برای رفع این مشکل مصوب شد بدون اینکه پولی از بخش خصوصی گرفته شود، پروژه به بخش خصوصی داده شود و بعد از تکمیل معادل آن ۱۰۰ میلیارد تومان به قیمت روز،‌ ارائه خدمت صورت گیرد.

رضاخواه اضافه کرد: آن دسته از پروژه‌های عمرانی در اختیار دولت باقی می‌ماند که بتواند آن‌ها را تا اتمام برنامه هفتم تکمیل کند. با این مصوبه به دنبال این هستیم که تا انتهای برنامه هفتم کلیه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به اتمام برسد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در توضیح مصوبه دیگر کمیسیون گفت: با تصویب کمیسیون،‌ اتحادیه شهرداران کشور تشکیل می‌شود. این اتحادیه کمک می کند تا مدیریت واحد شهری رقم خورد. قرار است اتحادیه شهرداران کشور با هماهنگی مسئولین دولتی راهکاری اتخاذ کرده که برخی از امور در مسائل شهری از دولت جدا شده و به شهرداری ها به صورت تدریجی واگذار شود. همچنین بودجه متناسب با این موضوع به شهرداری ها منتقل می‌شود. این مصوبه به حل معضلاتی همچون آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی کمک می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا