مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

به‌ زودی عملیات ساخت ۴۷۲ هزار واحد مسکونی در پایتخت آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری شهر تهران گفت: امسال زیر ساخت ۴۷۲ هزار واحد مسکونی با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک میان شهرداری تهران و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فراهم شد و به‌زودی عملیات ساخت این واحدها آغاز می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی هدایت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال آینده ۱۸۰ هزار واحد مسکونی که وعده ساخت آن به صورت سالانه داده شده با فراهم شدن زیرساخت‌ها و تسهیل‌گری و مشارکت شهرداری تهران محقق خواهد شد تا جریان ساخت مسکن در تهران به جریانی کاملا پایدار تبدیل شود.

وی تاکید کرد: پیرو تلاش‌های قرارگاه جهادی مسکن، روز گذشته عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران آغاز شد که از این تعداد، هشت هزار واحد مسکونی در منطقه ۲۱ و حدود ۲ هزار واحد مسکونی در سایر مناطق شهر تهران عملیات احداث آغاز شد.

هدایت ادامه داد: بی‌تردید در سال جاری جریان ساخت مسکن به جریانی پایدار تبدیل شده و پس از یک دهه صدور پروانه‌های ساخت‌وساز در شهر تهران افزایش یافته که بیشترین میزان صدور پروانه نیز در بافت فرسوده بوده است.

به گفته وی، در کنار تلاش‌ها برای روند نوسازی ساختمان‌ها، مشوق‌ ها نیز برای بافت فرسوده بار دیگر عملیاتی شده که می‌تواند اثر بسیار خوبی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد.

هدایت اضافه کرد: پیش بینی ما این است که در سال آینده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و به ویژه بافت فرسوده شاهد یک حرکت رو به جلو باشیم و ثمرات اقدامات سال جاری را مشاهده کنیم و نوسازی بافت‌های فرسوده از هفت درصد سال جاری به حدود ۴۰ درصد افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: طرح های ساخت واحدهای مسکونی از فروردین ‌و اردیبهشت‌ سال آینده پیگیری خواهد شد و در همین ماه‌ها چندین طرح دیگر همچون مجموعه‌ تفریحی، گردشگری و ورزشی دژ باغ کن همچنین مجموعه عمو عباس در نفر آباد شهر ری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به موضوع بازآفرینی در شهر تهران و لزوم سرعت بخشی به بازآفرینی و نوسازی در بخش‌های مختلف نیز گفت: طرح‌های بازآفرینی شامل ۱۶ طرح مصوب در کمیسیون ماده پنج همچون ده ونک، محله کن، کوره‌های آجرپزی محله ۱۹ است که پس از سال‌ها طرح آنها تهیه و به تصویب رسیده است.

هدایت یادآور شد: کمیسیون ماده پنج، طرح سیمین قلعه که جزو بافت‌های فرسوده است برای بازآفرینی مصوب کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا