بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

کوی دانشگاه الگوی موفقی از  تولید مسکن کوچک متراژ است

سید محمد آقامیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهارداشت: اگر جه تولید واحدهای کوچک متراژ در حال حاضر به یک ضرورت اجتناب ناپذیرتبدیل شده است  اما در ساخت این واحدها نباید از مسایل اجتماعی و فرهنگی غافل شویم. .و باید بررسی شود که تولید واحدهای کوچک متراژ چه  تاثیراتی بر فضای فرهنگی و معماری شهرسازی ما به جای می گذارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم ،تمایل به سکونت در واحدهای کوچک متراِژ امری طبیعی است خاطرنشان ساخت: اما این امر نباید سبب شود که به مسکن حداقلی برای زندگی شهروندان رضایت دهیم چرا که متقاضیان باید در واحدهایی زندگی کنند که دارای حداقل متراژ مورد نیاز برای سکونت باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه  نظارت بر کاربران این واحدها ضروری است گفت: بنده با کلیت ساخت واحدهای کوچک متراژ مخالف نیستم و متقاضیان مسکن بر اساس نیاز و همچنین استطاعت مالی شان باید به مسکن مناسب دسترسی داشته باشند و با این رویکرد لازم است که دارای تنوع مساحت در تولید واحدهای مسکونی باشیم.

وی تجربه کوی دانشگاه را به عنوان یک الگوی موفق در ساخت واحدهای کوچک متراژ ارزیابی کرد و گفت : در کوی دانشگاه تولید واحدهای کوچک مقیاس سبب شد که به حجم زیادی از نیاز دانشجویان به مسکن پاسخ مناسب داده شود و این واحدها بسیاری از مشکلات دانشجویان در زمینه سکونت را حل کرد.

آقامیری تاکید کرد: در حال حاضر نیز با توجه به گران شدن مسکن و هزینه های ساخت نیز باید واحدهای کوچک متراژ تولید شوند و بدون شک سکونت در این واحدها به مراتب بهتر از زندگی اجاره نشینی است و خانوارها به جای هدر دادن سرمایه خود در بازار اجاره نشینی،آن را صرف خرید یک مسکن می کنند که همین مساله سبب حفظ سرمایه آنها می شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا