دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

راه و مسکن در سیطره مدیران بی‌تخصص و نامرتبط

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین صبح امروز ایمان اسلامیان،معاون وزیر راه در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی با اظهار تاسف از اینکه در مسکن مهر به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب آن طور که باید توجه نشده است، اظهار کرد: باید تلاش شود با توجه به تکالیف تعیین شده برای وزارت راه و شهرسازی ،در طرح نهضت ملی، طراحی و ساخت مسکن با رعایت فرهنگ اسلامی ایرانی باشد و نقایص طرح های پیشین برطرف شود.

در این زمینه فرهاد بیضایی مدیر سابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با غیر کارشناسی و غیر تخصصی خواندن این اظهارات گفت: این امر نشان دهنده ورود افراد غیر تخصصی به تخصصی ترین حوزه های مدیریتی کشور است و بکارگیری افراد با تخصص های غیر مرتبط در راس فنی ترین حوزه ها، قطعا با آسیب های بیشماری همراه خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر لزوم بکارگیری متخصصان در بدنه مدیریتی کشور اظهار داشت: البته نکته ای که وجود دارد ممکن است ایشان تا حدی مشکلات مسکن مهر را متوجه شده است ولی چون تخصص لازم را نداشته قادر به ارائه تحلیل مناسب و کارشناسی نشده اند.

این کارشناس مسکن خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین مشکلاتی که مسکن مهر به مرور زمان به آن دچار خواهد شد ،عدم شکل گیری مفهومی به نام پایداری اجتماعی یا سکونتی است که البته این معضل فقط مختص مسکن مهر نیست

وی تصریح کرد: زندگی اجاره نشینی و نبود امکانات زیرساختی سبب می شود که افراد به صورت مداوم در آن مناطق سکونت نکنند و مجبور به جابه جایی شوند و این مساله منجر به عدم شکل گیری پایداری اجتماعی و بروز آسیب های اجتماعی می شود که محله نواب مصداق بارز این موضوع است.

بیضایی اذعان داشت: در پروژه مسکن مهر به خاطر اینکه بعضا زیرساختهایش تامین نشد، کیفیت سکونت پایین آمد و در نتیجه مردم کم کم واحدهای خود را تحویل می دهند و برای افزایش کیفیت زندگی خود به جاهای دیگر کوچ می کنند و خالی شدن ساکنان ابتدایی، زمینه ساز عدم پایداری سکونتی و بروز مشکلات اجتماعی خواهد بود.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: عدم اشراف برخی از مسوولان به مسایل جامعه شناسی شهری سبب می شود که انتقادات خود را در قالب ادبیاتی غیرفنی و غیر تخصصی مطرح کنند.

مدیر سابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت با طرح این سوال که مشخص نیست ریشه این اظهار نظر کارشناسی چیست اظهارداشت: هرچقدر جلوتر می رویم مساله ناپایداری سکونتی در بسیاری از حاشیه شهرها تشدید می شود و مسکن مهرهایی که در حاشیه کلانشهرها نیز ساخته می شوند از این قاعده مسثتنی نیستند، اما با این حال ربط موضوع مسکن مهر به حجاب تامل برانگیز است.

بیضایی افزود: هر چند که ما در گذشته انتقادات خود درباره مسکن مهر را مطرح کرده ایم اما این پروژه در یک سری شاخص ها نسبت به آن چیزی که در کشور در حوزه ساخت وساز در حال رخ دادن است وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در طراحی شهری واحدهای مسکونی مهر ،فاصله بلوک ها نسبت به ساخت و سازهای تهران ،کمترین اشراف را دارد.

بیضایی ادامه داد: علاقمندی برخی از افراد سیاسی برای مصاحبه با رسانه ها مشکل آفرین است و سبب می شود که آنها اظهار نظرهای غیر تخصصی و غیر فنی داشته باشند که ماحصل آن حاشیه سازی برای کشور است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا