مجله خبریراه و شهرسازی

برنامه ساخت ۱۱۷ مدرسه جدید در سایت‌های مسکن مهر

دولت تاکنون ۵۰۵ واحد آموزشی را در سایت‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن احداث کرده و آن‌طور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است ساخت ۱۱۷ پروژه آموزشی در سایت‌های مسکن مهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، دولت سیزدهم در نظر دارد همزمان با ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، به منظور رفاه ساکنان این مناطق، خدمات روبنایی و زیربنایی را نیز تامین کند. طی ۱۶ سال گذشته همواره یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان مسکن مهر، کمبود زیرساخت‌های تجاری، رفاهی، آموزشی، امنیتی و تفریحی بوده است.

آن‌طور که ارسلان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی  زمین و مسکن اعلام کرده تاکنون ۵۰۵ واحد آموزشی در سایت‌های مسکن مهر، سایت‌های نهضت ملی مسکن و هم‌چنین شهرهای جدید احداث شده است. ساخت مدارس در سایت‌هایی که جمعیت ساکن دارند برای دولت در اولویت است و با استفاده از اعتبارات صندوق ملی مسکن و منابع سازمان برای اتمام این پروژه‌ها تلاش می‌کند.

در این  راستا سازمان ملی زمین و مسکن، مذاکراتی را با سازمان نوسازی مدارس برای تفاهم و تعیین تکلیف ساخت واحدهای آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن آغاز کرده است. انجام مذاکره برای تفاهم درخصوص در اختیار گرفتن اراضی مازاد وزارت آموزش و پرورش و همچنین تعیین درصد سهم سرمایه‌گذاری برای ساخت مدارس در سایت‌های مسکن از مواردی است که معاونان وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش بر سر آنها مذاکره کردند.

مالکی در این خصوص بیان کرد: در برآوردها و برنامه‌ریزی‌ها برای چهار سال آینده سرانه ساخت واحدهای آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن را براساس سرانه قانونی آموزشی در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های آموزشی در سایت‌های مسکن مهر هنوز به اتمام نرسیده است گفت: طبق بررسی‌های ما در استان‌ها تقریباً تمامی تعهدات خود را در قبال این پروژه‌ها به انجام رسانده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اعلام نیاز استان‌ها برای امسال پیشنهاد ساخت ۱۱۷ پروژه آموزشی در سایت‌های مسکن مهر را به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم اعتبارات آن را از منابع صندوق ملی مسکن تامین کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا