بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

لزوم ورود دادستانی برای حل مشکلات حریم تهران

به گزارش خبرنگار ما،مهدی اقراریان،ظهرامروز در حاشیه جلسه شورا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ساختمان آنلاین ،درباره موضوع حریم شهر تهران گفت: حل معضل حریم تهران از جمله موضوعاتی است که از نگاه من نیاز به ورود دادستان کل کشور را دارد.

وی تصریح کرد: بررسی ها حاکی ازآن است که در موضوع حریم،یک تخلف قانونی در حال رخ دادن است،.بدین معنا که برای بروز تخلف قانون گذاری شده است و کمیسیون ماده 99 فرمانداری ها،به دلیل اینکه از این محل درآمدزایی دارند و این درآمدها را صرف امورات خود می کنند،از این تخلفات چشم پوشی می کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مساله حریم تهران در این استان شرایط ویژه ای دارد و باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود خاطر نشان ساخت: استان تهران با چالشهای مختلفی مواجه است و اگر چه میانگین نرخ رشد جمعیت در شهرتهران منطقی است اما این نرخ در حاشیه شهر تهران بسیار جدی است و به نظر می آید استان تهران نیازمند یک مدیریت واحد دارد که معلوم نیست این مدیریت واحد به عهده چه کسی است.

اقراریان تاکید کرد: مشکلات ناشی از حریم در شهر تهران بیش از هر چیز به دلیل عدم وجود یک مدیریت واحد در اداره این استان است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در طرح جامع باید توسط استانداری ابلاغ می شد،طرح راهبردی حریم پایتخت است که با توجه به اینکه تاکنون این طرح از سوی استانداری ابلاغ نشده است،این امر از منظر ترک فعل قابلیت پیگیری دارد.

اقراریان تصریح کرد: اخیرا شخصا با دادستانی کل جلسه ای داشته ام و مساله چالشهای حریم تهران را با ایشان مطرح کرده ام و این موضوع در دستور کار شورا است ،اما در تهران دستگاه های قدرتمندی وجود دارد که شهرداری و شورای شهر زورش به آنها نمی رسد که از جمله این دستگاه ها استانداری است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا