بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

زمین‌های بلااستفاده را به وزارت راه بدهید

به گزارش ساختمان آنلاین:   در حاشیه آغاز عملیات اجرایی 41 هزار واحد نهضت ملی مسکن استان قم اظهار کرد: بیش از 50 درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را اجاره‌خانه تشکیل می‌دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا پایان دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب خانه کنیم.

وی افزود: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.

وی با بیان این‌که قم جزو استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است، افزود:  سهمیه هر استان در دو مرحله 2 میلیون واحدی نهضت ملی مشخص شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده، پیشی گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که حدود 89 هزار نفر در قم برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: زمین های زیادی در شهر است که نیازی به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد. این زمین‌ها اکنون در اختیار نهادها و موسساتی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظفند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت وساز،آنها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود .

قاسمی تصریح کرد: خواهش من این است مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آن ها را بازگردانند. اکنون  دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی  در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت. حدود 1000 هکتار زمین در اختیار این موسسات قرار دارد که سهم استان -قم- در فاز دوم باید از همین زمین‌ها تامین شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا