مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

تسهیلات ساخت مسکن راهی برای رونق روستاها

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پرداخت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن در روستاها منجر به رونق ساخت و ساز در این بخش می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای  مجید جودی گفت: امسال  پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی همان ۲۰۰ میلیون تومان است و در تلاش هستیم  که تمامی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی هدفگذاری شده به مرحله اجرا برسد.

به گفته معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن، یک میلیون واحد مسکونی در طول سال برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن هدف گذاری شده بود که از ابتدای  شروع دولت سیزدهم   ۲۸۰ هزار واحد را شروع کرده ایم و از این تعداد  ۱۴۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

او می گوید: با توجه به آنکه عمده ساکنان این روستاها اقدام به باسازی واحدهای خود به صورت یک طبقه و ویلایی می کنند، پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن روستایی یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه مسکن است که می تواند زمینه ساز تسریع در روند اجرای شدن پروژه های نهضت ملی مسکن باشد.

جودی ادامه داد: با توجه به آنکه در حوزه مسکن روستایی چندان بحث ارزش افزوده مسکن مطرح نیست؛ بنابراین تخصیص تسهیلات به حوزه ساخت مسکن خود اثر بسیار موثری در حوزه تولید مسکن دارد.

او گفت: ساخت وساز بسیاری از روستاهای کشور در راستای سرمایه گذاری نیست و بسیاری از ساخت وسازها در حوزه نیاز متقاضیان وساکنان روستاهاست؛ بنابراین در این حوزه همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات خود اثر بسیار زیادی در رونق روستاها دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا