مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

آیین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی زودتر ابلاغ شود

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم ابلاغ آئین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی پرداخت.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره لزوم ابلاغ آئین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی از سوی دولت گفت: کلیات پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان توسط دولت به تصویب رسیده است. این آئین نامه‌ها و قوانین هزینه‌های زیادی برای دولت و کشور در پی دارد. این آئین نامه‌ها نقشه راه یک سال کشور را برای مجریان روشن می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: آنچه لازم است این است که این آئین نامه‌های اعطای وام ساخت مسکن روستای ابلاغ شود تا مردم از آن بهره مند شوند. ابلاغ دیر هنگام این مصوبات باعث می‌شود مردم نتوانند از آنها بهره مند شوند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: سال گذشته و امسال مبلغ وام مسکن روستایی افزایش خوبی داشت اما سال گذشته آئین نامه اعطای وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی آنقدر دیر ابلاغ شد که عده خیلی معدودی از آن بهره مند شدند و اگر این اقدام امسال هم تکرار شود باز هم مردم متضرر می‌شوند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اعطای وام مسکن روستایی بر اساس قانون مجلس و مصوبات دولت است و مجریان بعد از تصویب و ابلاغ آن باید هر چه زودتر آن را اجرایی کنند و شرایط به این نحو نباشد که بعد از گذشتن از هفت خوان تصویب و ابلاغ گرفتار عدم تمکین بانک‌ها باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ما زلزله خیز است و این حوادث در نیمه سرد سال بیشتر رخ می‌دهد اگر در راستای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مسکن‌های روستایی اقدام نکنیم قطعاً ضرر آن بیشتر به دولت می‌رسد.

بشیری افزود: هم اکنون هم به نیمه دوم سال رسیده‌ایم و بسیاری از استان‌های ما به دلیل سردسیری بودن و بارش‌های شدید برف و باران؛ هر چه این آئین نامه دیرتر ابلاغ شود فصل ساخت و ساز تمام می‌شود و روستاییان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا