مجله خبریبورس و بازار

پیشنهاد کاهش اعتبارات تسهیلات بانک‌های متخلف در پرداخت وام ساخت

عضو شورای مسکن گفت: پیشنهاد شده اعتبار تسهیلات بانک‌های متخلف در پرداخت وام ساخت کاهش یابد که این موضوع باید در لایحه بودجه قرار داده شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاکری گفت: پرداخت تسهیلات ساخت به پروژه های نهضت ملی مسکن توسط  بانک ها باید طبق قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود اما متاسفانه در این بین شاهد آن هستیم که این قانون توسط بانک های خصوصی اجرا نمی شود.

عضو شورای مسکن کشور گفت: طبق قانون برنامه هفتم اعلام کرده ایم که بانک هایی که در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را انجام نمی دهند از اعتبارات و ترازهای آنها کاهش یابد و به بانک های دولتی و بانک هایی که همکاری مناسب دارند اضافه کنیم.

او افزود: قانون پرداخت تسهیلات توسط بانک ها یک قانون دائمی و همیشگی است و باید توسط دولت در این بخش اجرا شود و به طور قطع باید تمامی بانک های متخلف در این بخش جریمه شوند.

شاکری افزود: در حال حاضر بانک مسکن ۸۵ درصد اقدام  به پرداخت تسهیلات کرده و بانک های دولتی ۵تا ۱۰ درصد اما بانک های خصوصی در این حوزه همکاری نداشته اند.

عضو شورای مسکن کشور بیان کرد: در برنامه هفتم بانک هایی که تسهیلات ندادند به همان اندازه تسهیلات از ترازنامه آنها  کسر شده  و در اختیار بانک هایی که  ناترازی مالی ندارند  قرار داده می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا