فن آوری های ساختمانیمجله خبری

عمر خانه‌های ایرانی یک چهارم خانه‌های اروپایی است

به گزارش ساختمان آنلاین: مجتبی صابر افزود: عمر مفید خانه‌ها که جزو سرمایه‌های ملی هر کشور محسوب می‌شود در کشورهای آسیایی ۵۰ سال و در کشورهای اروپایی بیش از ۱۰۰ سال است، اما فعالیت سازندگان فاقد صلاحیت در ایران موجب شده این عمر در ایران به حدود ۲۵ سال کاهش یابد و خانه‌های در این سن، کلنگی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به الزام رعایت مقررات ملی ساختمان بویژه مبحث ۲۲ این مقررات در ساخت و سازها افزود: رعایت این مقررات می‌تواند موجب افزایش عمر مفید ساخت و سازها در کشور شود.

صابر همچنین الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان در ساختمان‌هایی که بعد از سال ۱۳۹۶ در تهران ساخته شده‌اند را موجب ارتقای کیفی ساخت و سازها دانست و گفت: این الزام موجب می‌شود عمر مفید ساختمان نیز افزایش یابد و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته به دلیل الزام آن به ثبت در شناسنامه فنی ساختمان افزایش یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا