راه و شهرسازیمجله خبری

بررسی آخرین وضعیت واحدهای باقیمانده مسکن مهر

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، نشست هفتگی قرارگاه نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، روح اله اکبری مشاور وزیر و دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی، خانم جان آقایی نماینده بانک مسکن و سایر مدیران مربوطه با دستور کار بررسی آخرین وضعیت ارائه تهسیلات متناسب با شرایط متقاضیان، بررسی موانع و مشکلات پیش رو در اجرای طرح، وضعیت طرح نهضت ملی در 6 شهر اصلی و آخرین وضعیت افتتاح 20 هزار مسکن مهر باقیمانده تا پایان سال برگزار شد.

براساس مصوبات این جلسه با توجه به تأکیدات مکرر از ابتدای سال تاکنون، تمامی شرکت های وابسته به ویژه پرند، هشتگرد، صدرا، گلبهار، بهارستان، فولادشهر، سهند و امیرکبیر مکلفند با قید اولویت تا پایان هفته جاری اقدام به انعقاد قرارداد با سازنده و اخذ پروانه ساختمانی یا پیش پروانه ساختمانی واحدهای مسکونی در دست اجرا نمایند و از سویی دیگر عملیات اجرایی تمامی برنامه 200 هزارواحد مسکونی باید در اسرع وقت به جریان افتاده و عملکرد اجرای فونداسیون ها به مرحله قابل قبولی برسد. برنامه زمانبندی گام دوم و برنامه جبرانی برای عقب ماندگی پیشرفت فیزیکی گام نخست این واحدها نیز هرچه سریعتر تنظیم و برای حوزه فنی و اجرایی شرکت مادر ارسال شود.

تمامی شرکت های وابسته در تناسب زمین های تأمین شده در گام نخست و دوم، متقاضیان را برای افتتاح حساب به بانک اعلام و تخصیص پروژه به تمام متقاضیان دارای آورده اولیه را عملیاتی کنند. در این راستا تمامی شرکت های وابسته به ویژه پرند، هشتگرد، صدرا، گلبهار، بهارستان، فولادشهر و ایوانکی مکلفند ارسال مدارک پیمانکاران به بانک های عامل و طی فرآیندهای مورد نظر برای انعقاد قرارداد مشارکت مدنی و تزریق آورده متقاضیان و تسهیلات مسکن به پروژه ها را حداکثر تا پایان هفته جاری پیگیری و به نتیجه برسانند.

گفتنی است به دستور معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به محدودیت تسهیلات بانک مسکن، پیگیری از این بانک برای تسهیلات جدیدبا اولویت پروژه های مسکن مهر تبدیلی به نهضت ملی مسکن انجام گرفته و در این زمینه، دریافت تسهیلات از سایر بانک های عامل همچون بانک های شهر، ملت، رفاه کارگران و… نیز پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

همچنین به تأکید مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طراحی واحدهای مسکونی با نظارت کمیته معماری شرکت مادر و با رویکرد مدیریت کاهش هزینه تمام شده برای هر واحد انجام پذیرد.

این مقام مسئول در ادامه جلسه تأکید کرد که برنامه آغاز عملیات اجرایی گام سوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با توجه به تحلیل عرضه زمین و تقاضای بالقوه متقاضیان توسط حوزه شهرسازی و حوزه مسکن به طور مشترک و با همکاری شرکت های وابسته تهیه و برای برگزاری مراسم در دهه مبارک فجر در دستور کار قرار گیرد. برنامه پیشگفته در جلسه آتی قرارگاه نهضت ملی مسکن ارائه شود.

بنا بر مصوبات اعلام شده در شهر جدید گلمان، از ظرفیت اراضی آماده سازی شده ستاد اجرایی حضرت امام (ره) برای پروژه های خودمالکی نهضت ملی مسکن استفاده و قرارداد مشاور تهیه طرح جامع چهار شهرک مسکونی پیرامون شیراز حداکثر تا پایان هفته منعقد و تهیه طرح به سرعت پیگیری شود.

دبیر قرارگاه وزارت راه و شهرسازی نیز در پایان ان جلسه با تأکید بر ضرورت بهنگام سازی اتخاذ روش های مدیریتی در هر دوره بیانکرد: در غیر این صورت شاهد نتیجه دلخواهی نیستیم مگر آنکه اقدامات خلاقانه در آن دوره اتفاق بیفتد؛ در این راستا نیروی انسانی کارآمد و کافی برای اجرای پروژه ها امری مهم به شمار می رود تا کیفیت عملیاتی افزایش و سرعت آن نیز بالا رود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا