مجله خبریبورس و بازار

عملکرد تقریبا هیچ «بانک‌های خصوصی» در پرداخت وام ساخت مسکن

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن، عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مطابق ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، تقریبا صفر است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از فارس، هادی عباسی با اشاره به مصوبات سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن در روز جاری اظهار داشت: سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن در شرایطی امروز برگزار شد که رئیس جمهور تأکید کردند، بانک‌ها به تعهدات خود در قبال پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند و سازمان امور مالیاتی از بانک‌های متخلف مطابق قانون، مالیات بگیرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت:‌ بر اساس گزارشی که در جلسه شورای عالی مسکن ارائه شد، عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مطابق ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، تقریبا صفر است.

*1.8 میلیون مسکن در دست ساخت

وی افزود: هم‌اکنون 1.8 میلیون واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و پس از تکمیل به مردم تحویل داده خواهد شد.

عباسی بیان کرد: پیگیری ساخت 27 شهرک جدید ساحلی در استان‌های جنوبی کشور از دیگر نکات مطرح شده در جلسه شورای عالی مسکن بود.

*مکان‌یابی 27 شهر جدید ساحلی در دستور کار

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت مکان یابی شهرکهای ساحلی گفت: مصوبات استانی ساخت 27 شهرکهای ساحلی جدید در 4 استان خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر مراحل استانی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کرده و در انتظار بررسی در سطح ملی است.

سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و رسیدگی به عملکرد نظام بانکی در پرداخت تسهیلات و تامین زمین از مهمترین دستورکارهای این جلسه بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا