بورس و بازارمجله خبری

قیمت آپارتمان در وردآورد چقدر است؟ + جدول قیمت

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از فرارو، قیمت آپارتمان در منطقه ۲۱ که محله وردآورد بخشی از آن به‌حساب می‌آید طبق آخرین آمارهای رسمی به متری ۳۸ میلیون رسیده و به‌این ترتیب خرید یک خانه ۸۰ متری در این بخش شهر به‌طور میانگین نزدیک سه میلیارد بودجه لازم دارد. البته رقم ۳۸ میلیونی که بانک مرکزی با رصد معاملات آپارتمان‌های مسکونی منطقه ۲۱ اعلام کرده، به محله‌های دیگری مثل تهرانسر غربی ارتباط دارد و به‌تنهایی مختص وردآورد نیست اما بررسی فایل‌هایی که در یکی، دو هفته قبلی آگهی شده‌اند، نشان می‌دهد فروشنده‌های زیادی آپارتمان‌های ۸۰ متری وردآورد را در محدوده سه میلیارد آگهی کرده‌اند. اگر .واحد از داشتن امکانات مهمی مثل آسانسور محروم باشد یا عمربنا بالایی داشته باشد، قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها از محدوده سه میلیارد پایین می‌آید و در طرف مقابل معمولا واحدهای نوساز و کلیدنخورده را با ارقام بالای سه میلیارد به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

قیمت آپارتمان ۸۰ متری توسط فروشنده‌ای در وردآورد دو میلیارد و ۹۶۰ میلیون اعلام شده است. یعنی متری ۳۷ میلیون تومان که تقریبا معادل میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۲۱ است. این خانه که سال ۹۲ ساخته شده، به‌قول املاکی‌ها فول‌امکانات یعنی با آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود و فروشنده در قسمت توضیحات به چیزهایی مثل کاغذ دیواری و پارکت اشاره کرده است. تقریبا با همین مشخصات یک واحد ۸۰ متری دیگری را بین آگهی‌ها می‌بینیم که این یکی را سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. با یک ضرب و تقسیم به عدد ۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به‌عنوان قیمت هر مترمربع می‌رسیم. این خانه سال ۹۳ ساخته شده و مثل مورد قبلی آسانسور، انباری و پارکینگ دارد.

قیمت آپارتمان ۸۰ متری که سال ۸۵ در وردآورد ساخته شده را دو میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان درنظر گرفتند. یعنی فروشنده بابت هر مترمربع از این واحد رقم ۳۲ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان را مدنظر دارد که این عدد تقریبا پنج میلیون کمتر از میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۲۱ است. به‌جز عمر بنا ۱۶ ساله این واحد، احتمالا نداشتن پارکینگ هم در شیوه قیمت‌گذاری آن تاثیر داشته است. یا مثلا واحد ۸۰ متری دیگری که آسانسور ندارد و با قیمت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون بین آگهی‌ها دیده می‌شود. یعنی متری ۳۵ میلیون تومان. عمر بنا این این واحد هم به دهه ۸۰ برمی‌گردد. با این حال وقتی سراغ واحدهای نوساز می‌رویم، ممکن است با ارقام بالای سه میلیارد بابت واحدهای ۸۰ متری روبرو شویم.

قیمت آپارتمان ۸۰ متری در وردآورد سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده ارزش هر متر این خانه را حدود ۴۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان درنظر گرفته این عدد با متوسط قیمت مسکن در مناطق گران‌تری مثل هشت و ۹ برابری می‌کند و از میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۲۱، تقریبا متری هفت میلیون بیشتر است. فروشنده در توجیه رقم پیشنهادی، از عبارت کلیدنخورده برای این خانه اشاره کرده است و در بخش توضیحات به چیزهایی مثل حضور دائم سرایدار در ساختمان و داشتن آسانسور، انباری و پارکینگ اشاره کرده است. فروشنده دیگری رقم سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را برای آپارتمان ۸۰ متری به خریداران پیشنهاد داده است. این یکی نوساز است، با امکانات کامل آگهی شده و ارزش هر متر آن را تقریبا ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان درنظر گرفتند.

 

 

 

مشخصات آپارتمان‌های ۸۰ متری در وردآورد

عمر بنا امکانات قیمت کل قیمت هر مترمربع
۹ سال آسانسور، انباری و پارکینگ دو میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان ۳۷ میلیون تومان
هشت سال آسانسور، انباری و پارکینگ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان
۱۶ سال آسانسور و انباری دو میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان ۳۲ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان
۱۳ سال پارکینگ و انباری دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ۳۵ میلیون تومان
نوساز کلیدنخورده، آسانسور، انباری و پارکینگ سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان ۴۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان
نوساز آسانسور، انباری و پارکینگ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا