راه و شهرسازیمجله خبری

نهضت ملی در شهرهای دارای زمین کافی به صورت یک طبقه و حیاط‌دار اجرایی می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای مسکن استان‌های خراسان‌شمالی، کرمان، همدان و گلستان با حضور معاونان مسکن وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

«هادی عباسی‌اصل»، معاون وزیر راه و شهرسازی و قائم‌مقام وزیر در طرح نهضت ملی مسکن در این جلسه گفت: برنامه و سیاست دولت سیزدهم در احداث مسکن به ویژه در شهرهایی که اراضی وجود دارد مسکن یک طبقه حیاط‌ دار است.

قائم‌مقام‌ وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن خواستار رفع برخی از مشکلات احداث مسکن با توجه به قوانین موجود از جمله قانون ساماندهی و قانون جهش تولید مسکن شد.

وی ظرفیت قوانین موجود برای حل مشکلات بخش مسکن را کافی برشمرد و در بخشی از سخنان خود خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های حاضر در  جلسه اعلام کرد: مدیران راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ظرفیت اراضی واقع در روستاها در توافق با بنیاد مسکن استفاده کنند.

عباسی‌اصل بر تعیین‌تکلیف و فروش اقساطی واحدهای باقیمانده مسکن مهر در سراسر کشور تا پایان سال تاکید کرد.

در این نشست ضمن بررسی موضوعات مقرر شد تا در استان‌های خراسان شمالی، کرمان، همدان و گلستان حدود ۱۲ هزار واحد مسکن مهر اعم از ۹۹ ساله و خودمالکی که فروش اقساطی نشده از روش‌های مختلف فروش اقساطی شود.

همچنین مقرر شد تا ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های خراسان شمالی، کرمان، همدان و گلستان نسبت به شناسایی اراضی سایر دستگاه‌ها اقدام کنند. در عین حال، تاکید شد ادارت کل راه و شهرسازی استان، موضوع تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر و نهضت ملی مسکن را از دستگاه‌های خدمات رسان پیگیری کنند و مشکلات خود را در زمینه آب، فاضلاب و برق به دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح های مسکن گزارش کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا در شهرهایی که اراضی به اندازه کافی موجود نیست الحاق به محدوده در استان‌ها پیگیری شود. مقرر شد تا ادارات کل راه و شهرسازی موضوع معرفی پروژه‌های خودمالک که در سامانه به ثبت رسیده است را پیگیری و در جلسات شورای مسکن استان مشکلات و عدم همکاری بانک ها در تامین تسهیلات را با کمک استانداران استان ها حل و فصل کنند.

در استان خراسان شمالی، ۹ هزار و ۶۳۳ واحد زمین ۹۹ ساله تعریف شده است. ۹۴۷ واحد در بافت فرسوده، ۵۴۴ واحد نیروهای مسلح، ۲ هزار و ۷۵ واحد خودمالکی و ۵ هزار و ۴۹۳ واحد مسکن روستایی نیز در این استان تسهیلات گرفتند.

در استان کرمان ۲۶ هزار و ۳۶۶ واحد زمین ۹۹ ساله تعریف شده است. یکهزار و ۲۲۱ واحد در بافت فرسوده، ۵ هزار و ۷۹۶ واحد نیروهای مسلح، ۳ هزار و ۹۱ واحد خودمالکی، ۱۲ هزار و ۳۶۱ واحد مسکن روستایی تسهیلات گرفتند.

در استان گلستان، تعداد ۴ هزار و ۷۹۷ واحد زمین اجاره ۹۹ ساله تعریف شده است. یکهزار و ۸۷۶ واحد بافت فرسوده، ۵۱۲ واحد نیروهای مسلح، ۲ هزار و ۵۸۸ واحد خودمالکی، ۷ هزار و ۷۷۷ واحد نیز مسکن روستایی تسهیلات گرفتند. در استان همدان نیز ۳ هزار و ۵۲۲ واحد زمین اجاره ۹۹ ساله تعرفی شده است. ۲ هزار و ۴۷۴ واحد بافت فرسوده،۵۴۵ واحد نیروهای مسلح، یکهزار و ۳۶۶ واحد خودمالکی و ۸ هزار و ۸۹۶ واحد روستایی تسهیلات دریافت کردند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا