راه و شهرسازیمجله خبری

حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مازندران وارد فاز عملیاتی شد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعباس رهگشای گفت: سهم سالانه مازندران از ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۳۸ هزار واحد است، اما به دلیل تازگی طرح  طی یک سال اخیر بخش قابل توجهی از زمان صرف تامین و تعیین اراضی مورد نیاز شد.

وی از تعیین حدود ۴۰۰ هکتار زمین برای خانه سازی در نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود : ساخت خانه های ویلایی یکی از برنامه های دولت برای طرح مسکن سازی است که البته در مازندران این روش به دلیل قیمت بسیار بالا و محدودیت زمان تا حدودی سخت است.

معاون راه‌ و شهرسازی مازندران با تشریح تفاوت طرح نهضت ملی مسکن با طرح های پیشین مسکن سازی، گفت: حتی با وجود مجتمع سازی، تعداد واحدها بسیار محدود خواهد بود تا شرایط بهتری برای ساکنین فراهم شود.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن در برخی شهرستان های مازندران خبر داد و افزود: در شهرستان هایی همچون نکا و بهشهر عملیات ساخت به مرحله سقف های دوم و سوم رسیده است.

رهگشای همچنین در باره مرحله بعدی ثبت نام هم توضیح داد: این برنامه از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین می شود ، اما در حال حاضر اولویت تعیین تکلیف کسانی است که پیش‌تر ثبت نام و سهم آورده خود را واریز کردند.

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب این طرح سالانه یک میلیون خانه ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح ساخت سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه طی چهار سال فعالیت دولت سیزدهم است.

طبق آمارهای رسمی، تاکنون ۱۴۵ هزار و ۲۲۰ نفر در مازندران برای خانه دار شدن در چارچوب این طرح ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد نام ۳۰ هزار و ۱۰۱ نفر به علت نداشتن شرایط قانونی حذف شده است. در مجموع حدود ۱۱۵ هزار و ۱۱۹ هزار متقاضی موفق به کسب صلاحیت اولیه برای بهره‌مندی از تسهیلات و خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن شدند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۱۲۶ نفر سهم ۴۰۰ میلیون ریالی خودشان را برای خانه دار شدن پرداخت کرده‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا