اخبار ساختمان آنلایندیدگاهصنایع ساختمانیمجله خبری

دولت باید به سازندگان کارت مصالح ساختمانی ارائه دهد

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: همزمان با افزایش نرخ دلار و نرخ تورم قیمت میلگرد و سیمان همچنان روند روبه رشدی دارد و تاکنون قیمت این مصالح اصلی ساختمانی کاهشی نداشته است.

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه قیمت سیمان و میلگرد همچنان بالا است گفت: قیمت میلگرد طبق آخرین آماری که‌ گرفته ام همچنان با توجه به نوسانات نرخ ارز روند افزایشی داشته و قیمت سیمان نیز در چند ماه گذشته با توجه به مشکلات قطعی گاز و نرخ ارز همچنان‌ رشد صعودی داشته است.

او اظهار کرد: باتوجه به افزایش نرخ سیمان و مصالح اصلی ساختمانی بعید است که‌ قیمت مسکن در این ایام با کاهش روبرو شود و از سوی دیگر علی رغم وعده و وعیدی که دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن داده است در حال حاضر بازار مسکن روند کاهش قیمتی پیدا نکرده است.

رهبر بیان کرد: دولت باید برنامه ریزی برای حمایت از بخش خصوصی را با توجه به شرایط اقتصادی کشور در دستورکار خود قرار دهد چراکه با این روند بعید است که به تنهایی بتواند اين يک ميليون واحد مسکونی را بسازد و به مرحله اجرایی شدن و عملیاتی برساند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران خاطر نشان کرد: تا زمانی که قیمت مصالح ساختمانی بالا است و دولت هم در این بخش هیچ حمایتی از جمله ارائه کارت مصالح ساختمانی یا همکاری برای ارائه کارت و یا تخفیف برای ساخت و اجرای این پروژه های نهضت ملی مسکن ندهد شاهد کندی روند ساخت خواهیم بود.

او بیان کرد: روند دستوری قیمت ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پاسخ گو نخواهد بود و دولت باید در این بخش متناسب با رشد قیمت ها همکاری لازم را انجام دهد بنابراین با نرخ گذاری دستوری هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا