مجلس و ارگان هامجله خبری

تشریح جزئیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در یزد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، احسان خواجه رضایی افزود: در این طرح واحدهای مسکونی به صورت نیمه ساز تحویل متقاضیان می‌شود تا هر متقاضی مطابق با آورده و توان خود با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل واحد مسکونی اقدام کند.

خواجه رضایی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای استفاده متقاضیان از تسهیلات بانکی نیز در حال انجام است، گفت: در زمینه  خدمات مهندسی، عوارض صدور پروانه، هزینه آماده سازی زمین، بیمه و مالیات، تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای از طرف دولت برای متقاضیان در این طرح‌ لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه یزد در طرح نهضت ملی مسکن از استان های پیشرو در کشور است، افزود: نخستین واگذاری های طرح نهضت ملی مسکن کشور در قالب ۴۰ واحد در بلوار شهید نواب صفوی شهر یزد در کمتر از ۱۰ ماه آماده و به متقاضیان تحویل شد و پس از آن ۲۰۰ واحد در شهر مهریز افتتاح شد.

با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در زمینه ساخت واحدهای مسکونی برای شهروندان در نهایت تصمیم به ویلایی سازی یک طبقه در تمامی شهرهای استان از جمله شهر یزد صورت گرفت و تا کنون بالغ بر یک هزار و ۲۲۶ هکتار از زمین های شهری استان شناسایی و مراحل قانونی و مجوزهای لازم برای واگذاری به متقاضیان انجام شده است و بخشی از آنها مراحل نهایی آماده سازی را طی می کند که بزودی عملیات اجرایی ساخت واحدها مسکونی در این زمین ها آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد همچنین اظهارداشت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان که شرایط برخورداری آنان از این طرح به تایید نهایی رسیده است اما هنوز برای واریز هزینه‌های اولیه پیامک دریافت نکرده‌اند، به مرور در ۲ ماه آتی از طریق اطلاع‌رسانی، برای انجام مراحل بعدی فراخوان می‌شوند.

خواجه رضایی تصریح کرد: در مجموع ۱۱۳ هزار متقاضی در  استان یزد برای استفاده از تسهیلات دولت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد صلاحیت ۴۶ هزار متقاضی به تایید نهایی رسیده و از این تعداد حدود ۱۴ هزار متقاضی نسبت به افتتاح حساب نیز اقدام کردند.

1/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام میخاهین خونه ای که توی رویا فقط میشه بهش رسید رو به آسانی به نیازمندا بدین من به والله قسم دستت میبوسم پات میبوسم اگه اجاره نشین بوده باشین میفهمین چقدر سخته با دوتا پسر بچه خونه مردم با تشکر فراوان عربپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا