مجله خبریبورس و بازار

ریزش ۲۵ درصدی قیمت آپارتمان در پردیس

سرپرست شرکت عمران پردیس با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی قیمت آپارتمان در منطقه پردیس، گفت: قیمت هر آپارتمان در این شهر حدود ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان طی یک ماه گذشته افت داشته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل محبت‌خواه با اعلام اینکه در یک ماه گذشته ۱۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز در پردیس شناسایی شد، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۵۷ بنگاه پلمب شده است که شناسایی و پلمب بنگاه‌های فاقد مجوز موجب شده تا قیمت آپارتمان در این منطقه ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به تداوم روند شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز، افزود: موقعیت خاص پردیس از جمله خوش آب وهوا بودن آن سبب شده بود تا شاهد سوداگری در بخش مسکن در آن باشیم، این در حالی است که تمام عزم خود را جزم کرده تا جلوی این اقدامات گرفته شود و در مجموع تا امروز شاهد کاهش قیمت مسکن در این منطقه شده است.

انجام معاملات صوری در بنگاه‌های فاقد مجوز

سرپرست شرکت عمران پردیس به اقدامات خلاف قانون بنگاه‌های فاقد مجوز اشاره کرد و گفت: چند نفر به عنوان مثال در این بنگاه‌ها نشسته و بدون اینکه بین آنه قراردادی منعقد شود، واحدها را بین خود رد و بدل کرده و در نهایت در یک خرید و فروش صوری مبلغ زیادی به قیمت آن آپارتمان افزوده می‌شد.

محبت‌خواه با بیان اینکه روند شناسایی این بنگاه‌ها و برخورد با آنها به صورت جدی ادامه‌دار خواهد بود، تصریح کرد: شناسایی واحدهای خالی از دیگر اقدامات در راستای ساماندهی بازار مسکن است که به همین منظور هر دو تا سه روز حدود هزار خانه خالی را پس از ثبت شناسه و کدملی به امور مالیاتی ارسال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته حدود سه هزار و ۵۰۰ خانه خالی شناسایی شد، گفت: دیگر اجازه سوداگری در بازار مسکن پردیس را نخواهیم داد.

در اواخر خرداد ماه گزارشی را با عنوان افت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی قیمت آپارتمان در پردیس را منتشر کرده بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا