اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

همکاری دستگاه‌ها درطرح نهضت ملی مسکن امیدوارکننده نیست

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان اینکه دولت روندی که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته خیلی کارگشا نخواهد بود گفت: در صورتی که هماهنگی دستگاه ها نباشد نمی توان امیدوار بود که این طرح به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد.

او با بیان اینکه در این طرح باید تمامی دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ باشند افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و همین امر خود زمینه ساز ایجاد مشکلات بسیاری برای متقاضیان و همچنین وزارت راه و شهرسازی از بعد اجرایی شدن این طرح شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: تاکنون چندین جلسه برای همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات با حضور رئیس بانک مرکزی و وزارت راه وشهرسازی برگزار کرده ایم ولی متاسفانه نتیجه چندانی در این بخش نداشته است.

رضایی کوچی تاکید کرد: در صورتی که این همکاری نباشد برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن به مرحله اجرایی نمی‌رسد و همین امر خود زمینه ساز افزایش قیمت مسکن و وارد شدن بازار مسکن به فاز رکود می شود.

او با اشاره به اینکه جلسات ویژه ای برای اجرایی شدن این طرح برگزار کرده ایم و هنوز خروجی چشمگیری نداشته‌ است گفت: در صورتی که همکاری بانک ها در پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن محقق نشود باید بانک های متخلف جریمه شوند و این طرح باید حتما اجرایی شود.
رئیس کمیسیون عمران یادآورشد: طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی کمتر از ۲درصد از تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی به حوزه مسکن اختصاص یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا