اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حوادث ساختمانی ریشه در نقص فرآیندها ‌و‌ اجرای نادرست قوانین دارد

مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به حوادث ناشی از گودبرداری گفت:از لحاظ دانش مهندسی هیچ کمبودی نداریم و‌ مساله اصلی این است که در فرآیندها دچار مشکل هستیم و‌ راهکار کاهش حوادث ساختمانی این است که تمامی سازمانهای ذی ربط به میدان بیایند.

دکتر بیت الله بدرلو در گفتگو با  ساختمان آنلاین اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مشکلات مربوط به حوادث ساختمانی و گودبرداری در کشور ما ناشی از نقص در فرآیندها و اجرای ناصحیح قوانین و مقررات است و نه به دلیل کمبود دانش مهندسی.

وی ادامه داد: در واقع از لحاظ دانش مهندسی، هیچ کمبودی وجود ندارد و مشکل اصلی در نحوه اجرای فرآیندها و هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه ساختمان است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال، در مورد گودبرداری، حجم گودبرداری‌ها در تهران و برخی مناطق ایران بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است تاکید کرد:در مقررات ملی ساختمان، گودها بر اساس درجه خطرشان تقسیم بندی شده‌اند و باید ناظر گود در پروژه حضور داشته باشد، اما این فرآیند هنوز به صورت کامل و مطابق با قوانین اجرا نشده است.

بدرلو تأکید می‌کند که برای حل این مشکلات، تمامی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها باید به میدان بیایند و وظایف و مقررات مربوطه را به درستی اجرا کنند.

او معتقد است که مطالبه‌گری و پیگیری‌های رسانه‌ای می‌تواند باعث شود که نهادهای ذی‌ربط به اهمیت اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان پی ببرند و تلاش کنند تا این موارد به درستی پیاده‌سازی شوند. این اقدامات می‌توانند باعث بهبود وضعیت ایمنی و کاهش حوادث ساختمانی شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا