راه و شهرسازیمجله خبری

رفع مشکل کمبود اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

به گزارش ساختمان آنلاین: جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان به ریاست استاندار و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا به منظور تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های فاقد عرصه برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص برآیند این جلسه اظهار داشت: دستور کار اصلی این نشست، ضرورت الحاق اراضی دولتی به شهرهایی بود که فاقد عرصه کافی در راستای اجرای جامع طرح ساخت نهضت ملی مسکن بودند که با نظر همه اعضا این موضوع تصویب و جهت اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شد.

 وی اذعان داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان، الحاق ۸۷ هکتار از اراضی دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن پس از بررسی و تشریک مساعی اعضا تصویب و ابلاغ شد. که با این اقدام مشکل تامین زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستند حل می‌شود.

 قاری‌قرآن ادامه داد: مطابق با مصوبات این نشست مقرر شد ۴۰ هکتار به شهر ورزنه، چهار هکتار به شهر محمدآباد، هشت هکتار به شهر نصرآباد، پنج هکتار به شهر نیک آباد و ۳۰ هکتار به شهر دهاقان به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص (الحاق) یابد.

وی در خصوص دیگر مصوبات این جلسه بیان داشت: اجرای طرح احداث کارخانه فرآوری شمش طلا در شهرستان اردستان با موافقت همه اعضا حاضر در جلسه به تصویب رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، پیشنهاد تشکیل گروه کاری صمت ذیل کارگروه امور زیربنای، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان برای بررسی تخصصی موارد مرتبط با صنعت، معدن و تجارت مورد موافقت قرار گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا