مجله خبری

شرط کاهش قیمت مسکن

foladایرج رهبر در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین درباره کاهش بهای قیمت مسکن اظهار کرد: سیمان و فولاد یکی از مصالح اصلی ساختمان را تشکیل می دهند، مصالحی که در قیمت ساختمان تاثیر بسزایی دارند .

نایب رئیس انجمن انبوه سازان با اشاره به تاثیر مهم سیمان و فولاد در ساخت و ساز افزود: اگر قیمت این دو محصول به همان نسبت که در ساختمان مصرف دارد کاهش یابد، قیمت تمام شده ساختمان نیز کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه از گذشته تلاش همه سازنده ها استفاده کامل از فولاد در ساخت مسکن بوده است، گفت:  به طور متوسط در هر متر مربع 60تا70 کیلوگرم فولاد استفاده می شود اما اگر اسکلت بتنی باشد این میزان به 40 کیلو کاهش می یابد، به همین دلیل برای اینکه قیمت سازه بتنی ارزان تر از فولاد است، سازندگان معمولا ساختمان های بتنی را انتخاب می کنند.

رهبر درباره قیمت‌گذاری محصولات فولادی بر اساس نرخ جهانی بیان کرد:اصولا این کار نباید صورت بگیرد مگر اینکه وابستگی ارزی داشته باشند، اگر وابستگی ارزی داشته باشند و تاثیرگذار باشد با قیمت جهانی محاسبه می شود.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان ادامه داد: در کشور معمولا در فولاد زیاد وابستگی ارزی نداریم و تولید آن داخل کشور است و فقط ممکن است ماشین آلات و تجهیزات آن در برخی زمان ها نیازبه تهیه قطعات از خارج از کشور داشته باشند اما در مجموع زیاد نباید به قیمت جهانی توجه شود.

وی گفت: اگر اراده ای وجود داشته باشد امکان کاهش قیمت در ساخت مسکن وجود دارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا