صنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

آیا قیر از بورس کالا خارج می‌شود؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمد صدیف بدری با اشاره به دلایل افزایش قیمت قیر و راههای جلوگیری از آن اظهار داشت: به اعتقاد بنده فروش قیر باید حتما از فرآیند بورس کالا خارج شود و قیمت تمام شده قیر در فرایند دیگری مشخص شود.

وی با بیان اینکه قیمت قیر نباید به قیمت فوب نفت جهان وابسته شود، ادامه داد: فرمول محاسبه مربوط به تبدیل «وی بی» یا تحویل «وی بی» به قیر توسط وزارت نفت حتماً باید مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد چرا که مسئولین چندین سال است که بر اساس فرمول غلطی عمل می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید مجدد بر این نکته که قیمت قیر باید از بورس کالا خارج شود اظهار داشت: متاسفانه مافیا روی قیمت قیر چنبره زده است. در حال حاضر ۷ الی ۸ پالایشگاه ما تولید «وی بی» دارند و نهایتاً حدود ۶۰ الی ۷۰ کارخانه فعال قیرسازی داریم که همگی این مجموعه‌ها کاملا هماهنگ شده قیمت قیر را به جلو می برند.

بدری تصریح کرد: تنها راه این مسئله این است که قیر از بورس خارج شود و در ادامه قیمت تمام شده برای این کالا در نظر گرفته شود و بر اساس قیمت تمام شده و سود منطقی به فروش برسد بنابراین این کالا باید از بورس خارج شود و تمامی اشکالات ناشی از این مسئله است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: متاسفانه در زمان کشف قیمت این کالا در بورس یکسری رانت هایی شکل می‌گیرد که باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس به افزایش قیمت قیر ورود کرده است، اظهار داشت: ما دو الی سه جلسه پیروی این مسئله برگزار کردیم و مقرر بود تا اقداماتی از سوی وزارت نفت در این زمینه صورت گرفته است لذا اگر مسئولین این مسئله را مد نظر قرار ندهند و قیمت قیر کاهش پیدا نکند ما به وسیله تدوین و ارائه طرحی به صحن مجلس کاری می‌کنیم که فروش قیر از بورس خارج شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا