راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت هزار واحد طرح نهضت مسکن اردبیل آغاز شد

به گزارش ساختمان آنلاین: محبوب حیدری در ادامه افزود: از این تعداد ۷۰ واحد مسکونی در قالب سایت کارگر تا پایان آبان ماه امسال بهره برداری می شود و بقیه نیز برابر زمان بندی تکمیل خواهد شد.

وی افزود: کیفیت ساخت این واحد‌ها در مقایسه با واحد‌های احداث شده طرح مسکن مهر بالا است و واحد‌های واقع در این سایت هم اکنون دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به عملیات ساخت ۴۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در خلخال گفت: این واحد‌ها تا پایان امسال به مرحله اجرای فونداسیون و تعدادی نیز به مرحله اسکلت و دیوارچینی می رسد.

حیدری اظهار کرد: هم اکنون زمین مورد نیاز در همه شهرستان های استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای تکمیل عملیات اجرایی طرح احداث ساختمان کتابخانه مرکزی شهر خلخال اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است، اظهار کرد: تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی امسال به این پروژه راه به جایی نخواهد برد و تنها در صورت تامین ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز زمینه برای تکمیل این طرح فراهم خواهد شد.

حیدری از تهاتر نفتی با قرارگاه خاتم الانبیا برای پرداخت مطالبات و کارکرد موسسه راهبران پیمانکار قطعه هفت اردبیل – سرچم به مبلغ سه هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: با انجام تهاتر مذکور قطعه هفت این مسیر هم شتاب بیشتری گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل و بهره برداری از بخش هایی از این مسیر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: باند دوم اردبیل- سرچم در هفت قطعه قابل اجراست که قطعه یک آن به اتمام رسیده و قطعات دوم، سوم و چهارم هم از طریق فاینانس بانک صادرات اجرا می شود.

وی اظهار کرد: قطعه پنج و شش این مسیر در دست مطالعه قرار گرفته و قطعه هفت هم از طریق تهاتر نفت اجرا می شود که برآورد شده برای تکمیل تمام قطعات در مجموع ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

حیدری گفت: تاکنون برای اجرای باند دوم جاده اردبیل- سرچم ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال هزینه شده و کل مطالبات پیمانکاران هم یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا