راه و شهرسازیمجله خبری

احمد خرم از ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان برکنار شد

به گزارش ساختمان آنلاین:

طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و بر اساس وظایف وزارتخانه، مصرّح در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه‌های آن، حمزه شکیب تا تعیین رییس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره امور آن سازمان را به‌عهده گرفت.

پیش از این احمد خرم دی‌ماه سال 98 طی حکمی از سوی رییس‌جمهور سابق به‌عنوان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منصوب شده بود.

آیا وزیر می تواند رئیس سازمان نظام مهندسی را برکنار کند؟

در روزهای گذشته که بحث برکناری احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی در بعضی از سایت های خبری آمده بود، اظهارنظرهای متفاوتی در مورد این مسئله وجود داشت، در یکی از این اظهارنظرها دبیر شوراى عالى راهبردى سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور در این باره توضیحاتی را ارائه داد.

سیدمیکائیل محمدی گفت: طبق قانون هر سازمان نظام مهندسى در کشور دارای یک تاریخ شروع دوره و یک تاریخ پایان دوره است که وقتى به پایان برسد توسط اعضاى شوراى مرکزى دوره جدید همان سازمان ها، سه نفر به وزیر مربوطه معرفى می‌شوند و وزیر هم به رئیس جمهور محترم طى مکاتبه رسمى معرفى می‌کند که یک نفر براى یک دوره سه ساله مانند سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور به عنوان ریاست جدید معرفى شوند.

دبیر شوراى عالى راهبردى سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور، تصریح کرد: لیکن طبق قانون هنوز یک سال از دوره ریاست سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور جناب مهندس احمد خرم باقیمانده است و ایشان هم طبق قانون تا دى ماه ١٤٠١ ریاست سازمان را بر عهده دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا