بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

تبعیت قیمت مسکن پردیس از فرمول‌های عجیب‌وغریب

به گزارش ساختمان آنلاین:  پیام ساعدی، کارشناس حوزه مسکن در تشریح وضعیت مسکن در شهر پردیس به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: اوضاع مسکن در شهر پردیس برخلاف تهران از فرمول‌های عجیب و متفاوت دیگری پیروی می‌کند که این موضوع باعث می‌شود پیش‌بینی قیمتی در این شهر با دشواری‌های بسیاری همراه شود. مسکن در این شهر رابطه بسیار تنگاتنگی با نرخ دلار و سکه دارد، به‌طوری که اگر دلار و سکه روند نزولی داشته باشند، اوضاع بسیار عادی است اما با صعودی شدن حداقلی قیمت دلار و سکه، برای خرید صف تشکیل می‌شود به شکلی که تقاضا به 10 تا 20 برابر میزان واحدهای قابل عرضه می‌رسد. این وضعیت نشان می‌دهد که اکثر افراد به مسکن در شهر پردیس، دید سرمایه‌گذاری دارند.

وی قیمت رهن و اجاره در این شهر را این‌گونه توصیف می‌کند:  قیمت رهن کامل در فاز 11 در حدود 80 میلیون و در فاز 8 نیز 85 میلیون تومان به بالاست که این رقم با توجه به امکانات و موقعیت واحد، متغیر است.

ساعدی با اشاره به قیمت‌های حاکم بر بازار مسکن در پردیس، ادامه داد: برای خرید یک واحد اپارتمان 90 تا 100 متری در فاز 11 این شهر، باید بین 800 تا 900 میلیون تومان هزینه کرد. البته، برخی واحدها با توجه به موقعیت و چشم‌اندازی که دارند از قیمت‌های بسیار بالاتری برخوردارند. به عنوان مثال، یک واحد 100 متری در طبقه چهاردهم برج‌های کوزو که دارای ویو مناسبی هم باشد، چیزی در حدود 2 میلیارد تومان قیمت دارد. فاز 8 اما از لحاظ قیمتی کمی معقول‌تر به نظر می‌رسد، به‌طوری که برای خرید یک واحد 100 تا 120 متری در این فاز باید 900 میلیون تومان پول نقد داشته باشید.

وی در ادامه عنوان کرد: با کاهش قیمت دلار و تثبیت بازار، قیمت مسکن در پردیس 100 تا 150 میلیون ارزان شد اما این ارزانی به هیچ عنوان به سود خریدار نیست، چراکه قیمت‌هایی که در مورد واحدهای این شهر مطرح می‌شود، مربوط به ملک خام است و برای قابل سکونت کردن آن باید چیزی در حدود 100 تا 150 میلیون تومان هزینه کرد. این در حالیست که تا همین چند ماه پیش، تجهیز این واحدها در بدترین حالت ممکن 50 تا 60 میلیون تومان هزینه می‌تراشید.

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: این افزایش قیمت موجب شده تا بسیاری از خریداران که توان مالی تجهیز واحدهای خود را ندارند، آن را اجاره دهند تا با استفاده از پول ودیعه مستاجر بتوانند واحد خود را تکمیل کنند. بنابراین، با حاکمیت چنین شرایطی بر بازار مسکن پیرامون تهران، نمی‌توان کاهش قیمتی را به گردن افزایش حاشیه‌نشینی و عواملی از این دست انداخت، چراکه وضعیت در شهرهای دیگر از جمله پرند و … هم به همین شکل است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا