مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

سهم خودمالک‌ها از مسکن دولتی مشخص شد

آمارهای بانکی نشان دهنده سهم حدود یک سومی خودمالک ها از تسهیلات بانکی ساخت یک میلیون مسکن در سال، تاکنون است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایطی که بنا بر اعلام مدیران بانکی، تاکنون به حدود ۲۲۰‌ هزار واحد مسکونی طرح خانه سازی دولتی تسهیلات پرداخت شده است، سهم مسکن های خودمالکی که در قالب این طرح مشمول تسهیلات ساخت شده اند حدود یک‌سوم این میزان بوده است.

روز گذشته، یکی از مدیران شبکه بانکی، از انعقاد قرارداد خودمالکی ۶۸‌ هزار و ۶۵۲ واحد به مبلغ ۲۳‌ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان خبر داد. در این گزارش، روند ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن، قراردادهای منعقد شده و همچنین میزان واریزی به حساب سازندگان اعلام شده است.

به این ترتیب، از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون قرارداد خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن برای ۶۸‌ هزار و ۶۵۲ واحد منعقد شده است. تاکنون از مبلغ کل ۲۳‌ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن ۱۴‌ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است.

یادآور می شود، ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می شود. پروژه های خودمالکی در طرح های خانه سازی دولتی آن دسته از پروژه هایی هستند که فرد متقاضی، زمین در اختیار دارد اما برای ساخت و ساز متقاضی دریافت تسهیلات بانکی و همچنین استفاده از مشوق های خانه سازی در نظر گرفته شده برای سایر پروژه های خانه سازی دولتی است.

در مسکن مهر نیز بخشی از پروژه ها در قالب خودمالکی انجام شد و مالکان زمین با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و مشوق ها و معافیت های درنظر گرفته شده اقدام به ساخت و ساز روی زمین های خود کردند.

در طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال نیز اعلام شده است در صورتی که افراد متقاضی زمین در اختیار داشته باشند می توانند برای ساخت واحد مسکونی روی زمین خود از تسهیلات و مشوق های درنظر گرفته شده برای نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا