بورس و بازارمجله خبری

معاملات ملکی در بجنورد کاهش یافته است

به گزارش ساختمان آنلاین:   امیدرضا جعفری با اشاره به اینکه طی دو سه سال گذشته قیمت زمین و مسکن در این شهر به شدت افزایش یافت، اظهار کرد: اگر قیمت زمین و مسکن در شهر بجنورد را با مراکز استان های دیگر و یا شهرهای پیشرفته تر مقایسه کنیم می بینم این قیمت نسبت به آن مکان ها خیلی بالاتر است.

وی افزود: این افزایش قیمت ها موجب شده تا مردم توان چندانی برای انجام معاملات زمین و مسکن در بجنورد نداشته باشند در نتیجه طی امسال این معاملات به شدت کاهش یافته است.

به گفته جعفری میزان معاملات مسکن و زمین در بجنورد طی امسال نسبت به چند سال اخیر تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر هزینه های ساخت و ساز یک واحد مسکونی در بجنورد خیلی بالااست، ادامه داد: در شهرهای دیگر اجازه ساخت و ساز ساختمان های ۱۰ طبقه در خیابان هشت متری وجود دارد. این در حالی است که در بجنورد در این خیابان ها فقط اجازه ساخت و ساز ساختمان تا سه طبقه وجود دارد و همین امر بر افزایش قیمت ساخت و ساز تاثیر گذاشته است.

این مسئول به اجاره بهای ساختمان ها نیز اشاره کرد و گفت: مصوبه ای در ستاد کرونا وجود داشت مبنی بر اینکه افرادی که قصد تغییر محل خود را ندارند اجاره برای آن ها تا ۱۵ درصد فقط باید افزایش یابد که خوشبختانه مصوبه خوبی بود و در این استان اجرایی شد.

وی افزود: این مصوبه سبب شد تا بسیاری از افراد محل زندگی خود را تغییر نداده و مکانی که اجاره کرده بودند را تمدید کردند.

جعفری ادامه داد: اما اجاره بها برای افرادی که محل زندگی خود را تغییر داده اند تا ۵۰ درصد افزایش یافته که رقم خیلی بالایی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا