مجله خبریراه و شهرسازی

افتتاح ۳۷۲ واحد مسکن ملی در دهه فجر ۱۴۰۲

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: ۳۷۲ واحد مسکونی طرح مسکن ملی در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، علی عسکری بیستم مهرماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری افتتاح ۳۷۲ واحد مسکونی پیش بینی شده است، گفت: ۱۰۸ واحد مربوط به پروژه غدیر در اراک، ۱۶۰ واحد در دلیجان، ۲۰ واحد در تفرش، ۴ واحد در پرندک، دو واحد در زاویه، ۱۲ واحد در شازند، ۲۰ واحد در کمیجان، ۱۸ واحد در محلات، ۱۰ واحد در فرمهین و در آشتیان، غرق‌آباد و نراق نیز هر کدام ۶ واحد مسکونی، تا ۲۲ بهمن ماه افتتاح می شود.

در این نشست افروز معاون بنیاد مسکن استان مرکزی به اجرای طرح نهضت ملی در روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح برای متقاضیان شهری که تمایل به سکونت در روستاها دارند، اجرایی می شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح در گام نخست ۲۸ روستا در استان شناسایی شدند که سپس به ۱۹ روستا رسید و در نهایت ۴ روستا در اولویت اجرای طرح قرار گرفتند.

افروز با اشاره به اجرای طرح در ۴ روستا در شهرستان های خمین، خنداب، کمیجان و محلات گفت: در خمین روستای شهابیه انتخاب شد که ۴۰ هکتار از اراضی آن در نظر گرفته شده و در صورت تایید در شورای مسکن و شورای برنامه ریزی استان روال قانونی اجرای طرح طی می شود.

وی ۲۰ هکتار از اراضی روستای دهنو در خنداب، ۷.۸ هکتار از اراضی روستای خمارباغی در کمیجان و ۴۰ هکتار از اراضی روستای نخجیروان در محلات را برای اجرای طرح معرفی کرد و افزود: در قالب این طرح در چهار روستای مذکور، امکان ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در هر روستایی که اراضی و تقاضا باشد، اجرای طرح در دستور کار قرار می گیرد.

در این نشست مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر گفت: اعتبار سنجی برای ۷۰۰ واحد در دستور کار قرار گرفته است، همچنین برای ۱۴۰۰ واحد نیز در حال اعتبارسنجی بانکی پیمانکاران هستیم، البته مشکلاتی با بانک ملت وجود دارد که اخیراً حل شده است و دریافت تسهیلات برای ۵ هزار واحد در شهر مهاجران نیز تسهیل شده است.

سعید میرزایی افزود: قراردادهای جدید ساخت مسکن، در واقع صنعتی سازی است و پیش پرداخت بیشتری برای پیمانکار نیاز است که باید سازوکار مناسبی برای آن تعریف شود چراکه تصمیم بر تحویل واحدها طی یک سال است و باید منابع مالی بیشتری در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی سند تک برگ شهر جدید امیرکبیر صادر می شود، گفت: برای ۱۱۳۱ واحد نیز در روزهای آینده سند صادر خواهد شد.

میرزایی بیان کرد: پزشک شهر جدید امیرکبیر یک روز در میان در شهر حضور دارد و داروخانه نیز به شکل روزانه فعال شده است که البته هزینه مسئول داروخانه توسط دانشگاه علوم پزشکی تقبل نشد و مدیریت شهر هزینه ها را پرداخت می کند. برای اسکان پزشک نیز آماده ارائه خدمت هستیم، اما مسئله مهم، نبود دستگاه ATM در شهر است که شهروندان را به شدت دچار مشکل کرده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا