مجله خبریبورس و بازار

معاملات قولنامه‌ای راهی برای فرار مالیاتی و سوداگری

کارشناس حوزه مسکن با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم سلب اعتبار از معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول به‌عنوان یکی از مبادی اصلی فساد، گفت: معاملات قولنامه‌ای با انگیزه‌های فرار مالیاتی و سوداگرایانه و فرار از شفافیت انجام می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، محمود فاطمی عقدا با اشاره به اینکه ثبت رسمی اسناد معاملات، یک ضرورت انکارناپذیر در نظام اقتصادی و ثبتی کشور است، اظهار داشت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی با شفاف شدن آمار در تمام بخش‌ها از جمله مسکن قابلیت تحقق دارد.

وی با بیان اینکه با برخودار بودن از شفافیت آماری می‌توان به موقع از آنها برای اجرای برنامه‌ها استفاده کرد، افزود: در نبود چتر قانونی در سال‌های گذشته، هر کسی در قالب قولنامه و معاملات غیر شفاف، کشور را از مزیت‌های برخوردار بودن از آمار شفاف محروم کردند.

رئیس اسبق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در این رابطه تاکید کردند، قوه قضاییه باید در این رابطه و با کسانی که با انگیزه‌های فرار مالیاتی و سوداگرایانه اقدام به ثبت رسمی معاملات نمی‌کنند، برخورد کند.

فاطمی عقدا ضمن تاکید بر لزوم پیگیری معاملات غیررسمی، بیان داشت: با تصویب شدن طرح الزام به ثبت رسمی، این کشور در این بخش قانونمند و از این بهم‌ریختگی ایجاد شده جلوگیری خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا