مجله خبریبورس و بازار

جهش تاریخی رهن و اجاره خانه در این منطقه

یکی از مشاوران املاک همدان از جهش تاریخی هزینه رهن و اجاره مسکن در این شهر خبر داده‌است؛ به گفته این مشاور املاک خانه‌ای که سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای رهن کامل فایل شده بود، امسال ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از شرق، کرج، پردیس و پرند برای مستاجران تهرانی که از پرداخت رهن و اجاره‌های نجومی به ستوه آمده بودند، گزینه ابتدایی برای مهاجرت بود؛ در سال‌های اخیر اما قیمت خانه در این شهرها پابه‌پای پایتخت رشد چشمگیری داشته‌است، از طرفی ترافیک نیز به معضلی روزانه برای ساکنان این شهرها بدل شده‌است.

به گفته یکی از مشاوران املاک منطقه کرج، هزینه رهن خانه در کرج از سال گذشته تا امروز به صورت حداقلی ۵۰ درصد رشد داشته‌است و هزینه اجاره نیز همسو با آن افزایش یافته‌است؛ هزینه رهن و اجاره یک خانه در منطقه فردیس کرج از ۱۰۰ میلیون، ۱۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون، ۱۵ میلیون تومان رسیده‌است.

از طرفی هزینه رهن خانه در پردیس و پرند نیز به بالای ۳۰۰ میلیون تومان رسیده‌است و علاوه بر این مستاجر باید روزانه هزینه هنگفتی بابت حمل و نقل بپردازد.

زمانی که اقامت در شهرهای اقماری تهران برای حفظ کار ناممکن می‌شود، نوبت به زادگاه می‌رسد، زادگاهی که برگشت به آن نیز برای مستاجر گران تمام می‌شود.

یکی از مشاوران املاک قزوین از رشد ۵۰  تا ۱۰۰ درصدی هزینه رهن و اجاره خانه در این شهر خبر داده‌است؛ به گفته این مشاور املاک هزینه رهن کامل خانه‌ای از ۶۰ میلیون تومان در سال گذشته، امسال به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده‌است.

به گفته این مشاور املاک، در سال‌های گذشته افزایش‌ قیمت‌ها تدریجی اتفاق میافتاده‌است و به طور میانگین سالانه هزینه رهن و اجاره مسکن ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرده‌است اما در سال جاری به طور ناگهانی رشد قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی اتفاق افتاده‌است.

یکی از مشاوران املاک همدان از جهش تاریخی هزینه رهن و اجاره مسکن در این شهر خبر داده‌است؛ به گفته این مشاور املاک خانه‌ای که سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای رهن کامل فایل شده بود، امسال ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

این مشاور املاک گفت:« صاحبخانه‌ها با قیمت‌های نجومی به املاک می‌آیند و تقاضا می‌کنند که خانه آن‌ها را با این قیمت‌ها فایل کنیم و اگر ما این گزینه‌ها را فایل نکنیم به سراغ املاک دیگری می‌روند تا این کار را انجام دهد، این کار باعث شده‌است که هزینه رهن و اجاره مسکن در همدان رشد چشمگیری را تجربه کند و قیمت را در منطقه بالا کشیده‌است.»

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا