بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

ارزش معاملات املاک در امارات در ۶ ماه از ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش ساختمان آنلاین: به نقل از نشنال نیوز، در حالی که بازار املاک امارات متحده عربی هنوز تحت تأثیر رکود ناشی از شیوع ویروس کروناست، ابوظبی 7474 مورد معامله ملکی به ارزش بیش از 22.51 میلیارد درهم (6.1 میلیارد دلار) را در شش ماهه اول سال جاری میلادی ثبت کرد.

اداره شهرداری ها و حمل و نقل ابوظبی اعلام کرد که این شهر 3568 معامله خرید و فروش ملک به ارزش 8.9 میلیارد درهم و 3906 معامله وام مسکن به ارزش 13.6 میلیارد درهم را در دوره ژانویه تا ژوئن ثبت کرده است.

ادیب العفیفی، مدیر اجرایی بخش املاک و مستغلات این اداره، گفت: ابوظبی از طریق رشد مداوم و پایدار در بخش املاک و مستغلات، جایگاه خود را به عنوان یک بازار در سطح جهانی و مقصد سرمایه گذاری حفظ کرده است.

بازار املاک امارات متحده عربی پس از رکود ناشی از همه گیری کرونا در سال 2021 با سرعت رشد کرد. این روند در سال جاری میلادی ادامه یافته است چرا که اقتصاد این کشور همچنان در مسیر رشد قرار دارد.

تقاضای سرکوب‌شده و بهبود احساسات سرمایه‌گذاران نیز به افزایش فروش ملک، به ویژه در دبی و ابوظبی، در بحبوحه افزایش فعالیت‌های اقتصادی کمک کرده است.

به گفته بانک مرکزی امارات متحده عربی، پس از رشد 8.2 درصدی در سه ماهه اول سال جاری میلادی به دلیل افزایش قیمت نفت و اقداماتی برای کاهش تأثیر همه‌گیری کووید-19، اقتصاد این کشور قوی‌ترین رشد سالانه خود را از سال 2011 به بعد را تجربه خواهد کرد.

این بانک در آخرین بررسی فصلی اقتصاد در سال 2022 اعلام کرد که رشد در سه ماهه اول ناشی از افزایش شدید تولید نفت و همچنین بهبود محسوس در تولید ناخالص داخلی واقعی در بخش غیرنفتی بوده است.

بر اساس آخرین پیش بینی های این تنظیم کننده بانکی، انتظار می رود دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب که در سال 2021 رشد 3.8 درصدی داشت، در سال های 2022 و 2023 به ترتیب 5.4 درصد و 4.2 درصد رشد کند.

اقدامات حمایتی اقتصادی و ابتکارات دولتی – مانند مجوز اقامت برای کسانی که بازنشسته و یا دورکار هستند، و همچنین گسترش برنامه 10 ساله ویزای طلایی – به بهبود احساسات بازار در بخش املاک نیز کمک کرده است.

در ابوظبی، طی شش ماه اول سال 2022، جزیره یاس با معاملاتی به ارزش 1.8 میلیارد درهم، بالاترین ارزش معاملات را به ثبت رساند و پس از آن جزیره السعدیات با معاملاتی در مجموع به ارزش 1.2 میلیارد درهم قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا