مجله خبریراه و شهرسازی

نوسازی ۱۲۳ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده

عملکرد دولت سیزدهم در نمایشگاه "روایت خدمت" در حوزه مسکن در حالی به نمایش درآمده که اقدامات دولت از شهریور ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۲ به مهم ترین وعده دولت مبنی بر تدوین برنامه تفضیلی تولید چهار میلیون مسکن در بازه زمانی چهار ساله اختصاص یافته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، نمایشگاه روایت خدمت با شعار وعده، وفا همزمان با هفته دولت و با حضور تمام دستگاه ها و بخش های مختلف دولتی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از وزارتخانه ها در این نمایشگاه حضور دارد و بخشی از دستاوردهای خود را در حوزه های مختلف از جمله مسکن به نمایش گذاشته است.

مهم ترین دستاورد دولت در این بخش به نهضت ملی مسکن تعلق دارد که در این حوزه وزارتخانه در قالب بروشور و کاتالوگ هایی به معرفی عملکرد صورت گرفته در این حوزه طی دو سال گذشته پرداخته است.

تدوین برنامه تفضیلی تولید چهار میلیون مسکن طی چهار سال

تدوین برنامه تفضیلی تولید چهار میلیون مسکن طی چهار سال در استان ها و شهرهای مختلف و تامین زمین به استعداد بیش از ۸.۱ میلیون واحد مسکونی از جمله برنامه هایی است که در بروشور و کاتالوگ های ارایه شده در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

بر اساس این طرح، زمین های دولتی واگذار شده به صورت انفرادی و گروهی به متقاضیان واجد شرایط در قالب اجاره ۹۹ ساله، ۲۲۶ هزار و ۵۷۳ واحد بوده است.

همچنین تعداد قراردادهای منعقد شده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به اشخاص دارای زمین(خودمالکی)۱۱۹ هزار و ۵۷۹ واحد است.

نوسازی ۱۲۳ هزار و ۹۷۲ واحد در بافت فرسوده شهری

در کنار تولید و عرضه مسکن در قالب نهضت ملی، نوسازی بافت فرسوده در شهرها و روستاها نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، به همین منظور ۱۲۳ هزار و۹۷۲ واحد در بافت فرسوده شهری و ۲۹۵ هزار و ۳۱۹ واحد در بافت فرسوده روستایی در قالب نهضت ملی مسکن نوسازی شدند.

تامین ۱۲۴ هزار و ۱۵۴ واحد برای کارکنان نیروهای مسلح و ۵۸۷ هزار و ۳۹۴ واحد برای متقاضیان واجد شرایط به صورت انبوه سازی روی اراضی اجاره ۹۹ ساله دولتی از دیگر عملکرد دولت برای تولید مسکن بوده است.

بهره برداری از ۱۰۲ پروژه زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید

بهره برداری از ۱۰۲ پروژه زیر بنایی و روبنایی در شهرهای جدید به مساحت یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۶۳۰ متر مربع را نیز از دیگر اقدامات دولت مردمی سیزدهم در این مدت می توان عنوان کرد.

همچنین به همت دولت پروژه سیگنالینگ قطار برقی گلشهر به شهر جدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر اجرایی شده است.

احداث چهار بیمارستان با ظرفیت ۸۲۷ تخت

از دیگر اقدامات دولت مردمی سیزدهم در راستای خدمت رسانی به مردم می توان به توسعه سرانه های درمانی به عنوان یکی از نیازهای اصلی در کشور اشاره کرد که در همین رابطه از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۲ چهار بیمارستان با ظرفیت ۸۲۷ تخت بیمارستانی احداث و به بهره برداری رسیده است.

بیمارستان آموزشی تربت حیدریه با ظرفیت ۷۲۳ تخت، بیمارستان جایگزین شهید رجایی گچساران با ظرفیت ۱۴۲ تخت، بیمارستان جایگزین ۱۵ خرداد مهدی شهر با ظرفیت ۹۹ تخت و بیمارستان آموزشی جهرم با ظرفیت ۳۱۳ تخت از جمله پروژه هایی است که در این حوزه توسط دولت احداث و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا